14 Kasım 2012 Çarşamba

ÇİKOLATALI PEYNİRKEK(CHEESCAKE)



        Harika bir lezzet daha öncede bir denemem olmuştu pek beğenmemiştik ufukmutfakta da görünce birde onun tarifini denemek istedim iyikide denemişim kapış kapış yendi ve yenisi dört gözle beklenmeye başlandı bile haydi sizde mutfağa kolları sıvayın ben tarifte ufak tefek değişiklikler yaptım .Benim yaptığım haliyle...

       MALZEMELER:    400 g labne peyniri
                                       200 g krema
                                       2 yumurta
                                       1 su bardağı şeker
                                       1 yemek kaşığı un,2 yemek kaşığı nişasta
                                       1 paket burçak bisküvi
                                       2 yemek kaşığı tereyağ

    Öncelikle elinizle ufalanmış büsküviye eritilmiş tereyağını karıştırıp 20cm likkalıbın dibine elinizle basın ve buzdolabına kaldırın .Kremayı çırpma kabına alın üzerine şekeri koyun biraz mikserle çırpın
lable peynirini ekleyin biraz daha çırpın yumurtaları tek tek ekleyerek çırpmaya devam edin unu ve nişastayıda koyup karıştırın ve dolabtan çıkardığınız kalıba dökün önceden ısıttığınız 180 derecedeki fırında 45 dakika pişirin çatlamaması için bir kapla fırına su koydum ama benim kekim çatladı birşey farketmedi ama sanırım lezzetinden çatladı .....45 dakika sonunda kekin ortası sallanıyor kenarları pişmişse olmuş demektir fırının kapağını aralayıp soğuyana kadar bekletin daha sonrada buzdolabına alıp 4-5 saat bekletin kalıptan çıkarıca üzerine eritilmiş bitter çikolata sürün .

         AFİYET OLSUN.........


2 yorum:

HaticeMutfakta dedi ki...

Ellerine sağlık harika olmuş..

mutfagabuyrun dedi ki...

görüntü süper canım.ellerine sağlık.sevgiler.