1 Temmuz 2013 Pazartesi

KAYSERİ'NİN MEŞHUR S KURABİYESİ


     
          Bu kurabiyeler eskiden evlerde çok sık yapılırdı,ama şimdilerde unlu mamüller satılan yerlerden alınıyor .Yapımı biraz zahmetlidir.Bu kurabiyeler mutlaka vita( veya tarin ) yağ ile yapılır diğer margarinlerle yapıldığında yayılır.Pişirirkende çok dikkat etmek gerekir.
       
           Okuldaki arkadaşlarla pikniğe gittiğimizde Betül bu kurabiyeden yapmıştı bayıldım doğrusu harikaydı, şekerini herzamanki yaptığımız miktardan daha az koymuş çok hafif ve nefis olmuştu ellerine sağlık Betülcüm.Sonuç itibarıyla bende Betülün kurabiyelerini görünce yapmaya karar verdim ve tarifide sizlerle paylaşmak istedim daha önce tatmadıysanız mutlaka deneyin .

          MALZEMELER :  1 ölçü vita yağ
                                         yarım ölçü pudra şekeri
                                         aldığı kadar un

       Kabartma tozu kullanılmaz bu kurabiyelerde ama yinede kendisi kabarır.Yağı derin bir çorba kasesi ile ölçtüm 2 tepsi kurabiye çıktı.Yağ geniş bir kaba alınır ve elle 10 dakika kadar ovalanır mı desem sürtülür mü desem nasıl tarif etsem bilemedim.Sonra şeker ilave edilir ve 5 dakika kadarda şekerle çırpılır ve un eklenerek ele yapışmayan bir hamur elde edilir.Hamurdan bir parça alınarak yuvarlanır ve tepside S şekli verilir.180 derece ısınmış fırına koyun çok dikkat edin bu kurabiyeler çabuk pişer.Pişirirken kurabiyeler çatladıktan sonra altı hafif kızarıncaya kadar pişirin isterseniz çok hafif pembeleştirebilirsiniz dikkat edin fazla pişirmeyin sertleşir.Pişer pişmez tepsiden almaya kalkışmayın kurabiyeler elinize yapışır.Tepside iyice soğuyana kadar dinlendiriseniz iyi olur.


           AFİYET OLSUN..............

         
          Ölçü olarak herhangi bir bardak veya kase kullanabilirsiniz.




9 yorum:

TuruncuTatlar dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım seni takibe aldım bende beklerim sevgiler;)

günlük yaşamım dedi ki...

elinize sağlık bence görüntü çok güzel pamuk gibi :)

Adsız dedi ki...

Slm, Ben almanyadan Sizilien takip ediyorum ama malesef Burda Vita yagi yok, ellerinize saglik

Adsız dedi ki...

Slm, ben Almanya'dan leya burda vıta yagı yok ama arastırdım plâmın yağı aynı görevı yapıyor, benım sorum hangı ölcü kullanıyorsunuz, denemek ıstıyorm bızler çok sevıyorus. Ellerinize saglık

Unknown dedi ki...

kurabiye için kullandığım ölçü büyük bir çorba kasesi ,siz isterseniz bardak isterseniz herhangi bir kase kullanabilirsiniz kolay gelsin

Adsız dedi ki...

Merhabalar o yagin adI palmin olmasin yazilis sekli yanlis olabilirni cunki plamin diye arasdirdim kimse tanimiyor almanyada saaagdece palmin diye yag varmis??

Adsız dedi ki...

Merhabalar o palmin yaginda yazma sekli yanlis olabilirmi acabaga ben almanyada her yeri aradim saagdece palmin diye varmis burada o yagdan ???

Unknown dedi ki...

Türkiye de vita veya tarin yağı olarak satılıyor susuz margarin yurtdışındaki ismini ben bilmiyorum yorumda yazmışlar kolay gelsin

Unknown dedi ki...

Türkiye de vita veya tarin yağı olarak satılıyor susuz margarin yurtdışındaki ismini ben bilmiyorum yorumda yazmışlar kolay gelsin