1 Nisan 2012 Pazar

AÇMA KETE




  
                     Herkese hayırlı ramazanlar diliyorum ve ilk ramazan tarifimi sizlerle paylaşmak istiyorum.Kayseri de ramazan hazırlıklarından biriside ketedir.Kete iki şekilde yapılır,birisi benim burada sizinle paylaştığım açma kete diğeride yuvarlak şekilde yapılan ketedir.Özellikle sahur için hazırlanır  çok doyurucudur ve tok tutar.Tabiki biraz yağlı ve yapımıda zahmetli.Kayseri de böyle yöresel hamurişlerini satan çok sayıda yer var ama evde yapılanın tadı bana her zaman daha güzel gelir. Bu keteyi özellikle çocuklar oruç tuttuğu için yaptım malum günler uzun. Dondurucuya paketleyip koydum istedikleri zaman çıkartıp çözdürüyorum mikrodalgada ısınıncada çok güzel oluyor.

                  Hamur için malzemeler :                 yarım  kilo ılık süt
                                                                     1 çay bardağı zeytinyağ
                                                                     1 yemek kaşığı kurumaya
                                                                     2 yemek kaşığı şeker
                                                                     1 tatlı kaşığı dolusu tuz
                                                                     un
               Un hariç bütün malzemeler yoğurma kabına alınarak karıştırılır.Aldığı kadar un konularak kulak memesi yumuşaklığında hamur yoğrulur ve hamurun üzeri kapatılır.Yarım saat kadar dinlendirilir.

                  Arasını yağlamak için   :   1 paket tereyağ (250 g)+yarım su bardağı zeytinyağ(teryağ eritildikten sonra zeytinyağ konur ve iyice soğutulur)

              
                Açma ketenin değişik yapım şekilleri vardır ama ben bir çoğununu denedikten sonra kendime göre en pratik olanını yapıyorum.Aşamaların anlaşılması için fotoğraflarınıda çektim.

              Önce hamur 6 eşit parçaya bölünür.
              
              Hamuru açabildiğiniz kadar açın (çok ince olmasına gerek yok) ilk yufkayı serin üzerini 4 yemek kaşığı yağ ile iyice (yağlanmadık yer kalmasın)yağlayın.Üzerine 2. yufkayı açıp yağlayın sonrada 3. yukayı koyup yağlayın ve aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi katlayın elinizle biraz çekerek uzatın ve istediğiniz büyüklüğe göre kesin ,ben 7 parçaya kestim.

              Diğer 3 hamurada aynı işlemi uygulayın.
                         
              Kestiğiniz hamurları oklavayla açarak biraz büyültün.Hamurların arasına sürülen yağın üzerine biraz daha yağ ve un birazda tuz(çay kaşığının ucu ile) ekleyerek elinizle karıştırın (orjinalinde yağ ve un kavrulur isterseniz kavurabilirsiniz) Bu içten 1 yemek kaşığı alarak açtığınız hamurun ortasına koyun ve bohça gibi kapatın ters çevirip elinizle düzgün bir şekilde inceltin ve tepsiye dizin.                                                         

      




                 Ketelerin üzerini çatalla çizin ve bir kaç yerinede çatalı batırın ,yumurta sarısı sürüp susam atarak 200 derecedeki sıcak fırında pişirin.  

                Anlatması biraz uzun oldu ama ben daha önce hiç yapmayanlar için biraz ayrıntılı anlatmaya çalıştım gözünüz korkmasın yapması bu kadar zor değil .


                  AFİYET OLSUN.................... 

         Blogcu Baby MCkay yorumunda un miktarını sormuş ama ben ölçmeden koyduğumdan tam ölçü veremeyeceğim ama siz önce 4 bardak un koyup daha sonra kontrol ederek yavaş yavaş artırabilirsiniz ayrıca 3.yufkayı serip yağladıktan sonra hamuru resimde görüldüğü gibi uzunlamasına katlıyorsunuz ve kesip sonra biraz oklava ile açıp büyütüyorsunuz kolay gelsin.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

harika olmuş arkadaşı ellerine sağlık