1 Nisan 2012 Pazar

SUSAMLI POĞAÇA



          Görünüşleride tatlarıda oldukça güzel bu poğaçaların tarifini çok öncelerden arkadaşım SUZAN DAN almıştım sık sık yaparım .Görüntü ise bloglarda gezerken rastlamıştım ve çok hoşuma gittmişti hangi blog olduğunu hatırlamıyorum ama sanırım simit olarak yapmıştı ben poğaçaya dönüştürdüm.

           MALZEMELER :     Yarım paket eritilmiş margarin
                                        1 su bardağı sıvıyağ
                                        1  su bardağı ılık süt
                                        1  su bardağı ılık su
                                        2 yumurta
                                        2 yemek kaşığı toz maya
                                        tuz, 2 yemek kaşığı şeker
                                        un

        İÇİ İÇİN       :         peynir
                                       maydonoz

        ÜZERİ İÇİN :         1 Su bardağı su
                                  2 yemek kaşığı pekmez
                                  susam

       Hamur için verilen malzemelerin hepsi karıştırılırve un ilave edilerek yumuşak bir hamur yapılır,1 saat kadar dinlendirilir.
       Hamurdan limon büyüklüğünde parçalar alınır elle yuvarlak şekilde açılır arasına maydonozlu peynir konularak iki ucu birleştirilir ve birleştirilen yer alta gelecek şekilde tutulur poğaçanın üst kısmı pekmezli suya batırılır ve susama bulanır tepsiye konularak keskin bir bıçakla üzerleri çizilir .Yarım saat kadar da tepside bekletilir iyice ısınmış 200 derecelik fırında kızarana kadar pişirilir.


            AFİYET OLSUN...........................
         

Hiç yorum yok: