30 Mart 2012 Cuma

TAVUK GÖĞSÜ VE MANTARLI TAVUK GÜVEÇ


4
192

       Bu etkinlik için iki tarif hazırladım ;biri tatlı birisi ise tuzlu .Etkinliğin ev sahibi YEMEK AŞKI na böyle bir konu seçtiği için çok teşekkür ediyor etkinlik gününü sabırsızlıkla bekliyorum.
   
       Daha önce birçok kereler tavuk göğsü yapmıştım ama sahici tavuk göğsünü ilk defa yapıyorum .Yapmadan önce yemek dergilerinden biraz araştırdım ve dergideki tarifle kendi tarifimi harmanlayarak ortaya güzel bir tarif çıkardım .bundan sonra sık sık ya  bu tarifi uygulamaya karar verdim.

       MALZEMELER : 100g tavuk göğsü
                                   1 litre süt
                                   50 g margarin
                                   2 yemek kaşığı un
                                   3 yemek kaşığı nişasta
                                   1 su bardağı şeker
     
        Tavuk göğsü haşlanıp suyu süzülür ve soğuk suyun içerisine didiklenir.Tencereye margarin konup eritilir un eklenerek 2-3 dk kavurulur.Üzerine soğuk süt ,nişasta ,didilmiş tavuk göğüsleri eklenerek sürekli karıştırılarak pişirilir.Kaynamaya yakın şeker eklenir 1-2 dk kaynatılarak ateşten alınır.Ilıyana kadar ara sıra mikserle çırpılır ve ıslatılmış borcama dökülür.

        Tatlımız buzdolabında soğuyup dinlendikten sonra servise hazır hale getirilir.Tatlının yüzü biraz pürüzlü oldu siz servis yaparken dilimlerin arka yüzünü çevirebilirsiniz.
   
        MANTARLI TAVUK GÜVEÇ

      MALZEMELER :250 g tavuk göğsü
                                 250 g mantar
                                 2 orta boy patates
                                 1 tane soğan
                                 1 su bardağı rende kaşar
                                 domates ,biber
                                 zeytinyağ  
        Soğanlar doğranarak tencerede yağ ile birlikte kavrulur.Üzerine doğranmış tavuklar eklenir ,suyunu çekene kadar pişirilir.1 tatlı kaşığı biber salçası,1 tatlı kaşığı pul biber konur karıştırılırve 1 su bardağı sıcak su eklenir tencerenin kaynatılır ve tencerenin altı kapatılır.Patatesler küp küp doğranarak kızartılır tencereye ilave edilir.Ayrı bir yerde kavrulan mantarlar da tencereye ilave  edilir iyice karıştırılır ve küçük güveç kaplarına paylaştırılır.Üzerlerine rende kaşar,domates,biber ve fındık kadarda tereyağ eklenerek 200 derece fırında kızarana kadar pişirilir.Çok lezzetli
bir yemek denemenizi öneririm.   
     
  
            BU ARADA İSTANBUL'DA OLAN SEVGİLİ ARZU CUĞUMUN YARIN DOĞUM GÜNÜ
            BU GÜNDEN KUTLUYORUM CANIM BENİM NİCE YILLARA HAYATIM
            GÖZDEN UZAKSIN AMA GÖNLÜMÜZDEN UZAK DEĞİLSİN
                                                                                             GÖRÜŞMEK ÜZERE

Hiç yorum yok: