29 Mart 2012 Perşembe

SİMİT

          
Geçen Pazar günü kahvaltı için yapmıştım bu simitleri baktım evde ekmek yok hemen hamur yoğurdum .Kahvaltı mis gibi çıtır çıtır simit yemek en büyük zevkimdir ama her simitide severek yemem.
      Ev halkı simit kokusuyla uyandı uykudan çokta hoşlarına gitti.Akşam bloglarda gezerken görmüştüm simit tarifini ama tam olarak hangi blog olduğunu hatırlayamıyorum o kadar çok yer geziyorumki…Tarife bir sahip çıkan olurda bana hatırlatırsa mutlu olurum.
       Simit, dışardan aldıklarımızdan çok daha güzeldi “kendim yaptığım için bana mı öyle geldi bilemiyorum” ama herkes aynı fikirdeydi .
        Kek etkinliğinden ve bu kadar tatlı tarifinden sonra birazda tuzlu tarifler vereyim istedim.Kek ye,kek ye nereye kadar ……….

        Artık tarifi versem iyi olacak herhalde;
    1 su bardağı ılık süt
    ½ su bardağı ılık su
    1 yemek kaşığı toz şeker
    1                    kuru maya
    2                    sıvı yağ
    1 yumurta
    1,5 tatlı kaşığı tuz
    Aldığı kadar un(yaklaşık 4,5 su bardağı)

Maya ılık suyun içerisinde kabartılır diğer malzemelerle birlikte yoğrulur.1 saat kadar dinlendirilir.Büyükçe parçalar kopartılarak elle yuvarlanır ikiye katlanıp kıvrılır ,önce pekmezli suya(1 ÇAY BARDAĞI SUYUN İÇERİSİNE 2 YEMEK KAŞIĞI PEKMEZ KARIŞTIRILIR) batırılır daha sonra her tarafı susama bulanarak yağlı kağıdın üzerine konur 15-20 dk bekletilip 180 derecede kızarana kadar pişirilir.

      Sizde Pazar günü ev halkını simit kokusuyla uyandırmaya ne dersiniz …
   
     

özlem
özlem | 13 Şubat 2008, saat: 23:53
simitler çok başarılı bence en kısa zamanda hatta yarın sabah denicem değişik tarifler bekliyoruz
ebru gordoga
ebru gordoga | 20 Ağustos 2007, saat: 13:49
simit tarifinizi aldim yapmayi dusunuyorum siteniz guzel tariflerinizi cogaltirsaniz daha guzel olur diye dusunuyorum
pınar
pınar | 29 Mart 2007, saat: 16:50
denedım yumusacık cok guzel oldu ,rahatlıkla deneyebılırsınız 
pogaca ıcınde cok kullanıslı bence bu hamur
ayla
ayla | 28 Mart 2007, saat: 12:36
arkadaslar herkese öneririm ben denedim çok güzel oluyor
ayten
ayten | 21 Mart 2007, saat: 19:37
Simitleri kardeşim Aysun denemiş.Çok güzel olmuş.Ben daha denemedim.Bizim aile şimdi simit e takılıyor...Sevgiler. bademhobi.blogspot.com
isimsiz
isimsiz | 12 Mart 2007, saat: 22:35
tarifinizi görünce hemen denedim çok hoşuma gitti çok güzel oldu.elinize sağlık.
bebisim2005
bebisim2005 | 09 Mart 2007, saat: 23:50
tekrar ellerine saglik canim cok tesekkür ederim süpersin öptüm
bebisim2005
bebisim2005 | 09 Mart 2007, saat: 02:29
ellerine saglik ve ayrica teskkürler tarif icin bir sorum olucak simitlere nasil sekil verdiyini detayli yazarmisin? 
büyükce parcalar kopartip ip seklinde uzaltinmi önce?sonra ikiye katlayip kivirdin? 
bende hep simit yapmayi istemisimdir ama bir türlü nasip olmadi
fatmaylahersey
fatmaylahersey | 01 Mart 2007, saat: 22:15
ahsencim teşekkürler canım öpüyorüm
isimsiz
isimsiz | 25 Şubat 2007, saat: 17:59
ben şimdi denemek istiyorum ama biraz şüphede kaldım doğrusu 2 yemek kaşığı yeterli oluyomu gerçekten.... cevabınızı bekliyorum 


"Bütün ölçüler yeterli miktarda rahatlıkla deniye bilirsiniz 
HOSCAKALIN"

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 25.2.2007 saat: 18:58
nehirs
nehirs | 25 Şubat 2007, saat: 11:59
ayh cok guzel duruolar ben elimdeki kepekli cevizli ekmegi bitirince simit yapayim en iisi dietteyimde:-)) simit ve ayranla aksam ustu menusunu halletmis olurumellerine saglik

Hiç yorum yok: