29 Mart 2012 Perşembe

LOKUM KEK


1
398


İlk defa bir etkinliğe katılıyorum çok heyecanlıyım.Çok uzun süredir takip ediyorum etkinlikleri ama katılmak bugüne kısmetmiş.Bu ayki etkinliğin ev sahibi kek evi kendisine çok teşekkür ediyoruz.
     Bu etkinliğe uzun zamandır çok severek yaptığım ,görünüşü ve tadıda bir o kadar güzel olan LOKUM KEK tarifiyle katılmak istedim umarım beğenirsiniz.
      HAMUR İÇİN:4 yumurta
                          1,5 su bardağı toz şeker
                          1 çay bardağı su
                          1 çay bardağı sıvı yağ
                          3 su bardağı un
                          1 paket kabartma tozu
     
Kek dilimlerini batırmak için 2 su bardağı Hindistan cevizi

      SOS İÇİN    : 2 su bardağı süt
                          1 su bardağı toz şeker
                          Yarım paket margarin
                          2 yemek kaşığı kakao
      
      Sos için gerekli malzemelerin hepsi birlikte kaynatılır(3dk kaynaması yeterli)ve soğumaya bırakılır.
   
       Yumurta ile şeker iyice çırpılır ,su ve yağ içerisine eklenir bir süre karıştırılır.Daha sonra un ve kabartma tozuda eklenerek kaşıkla karıştırılır,yağlanmış kek kalıbına dökülür 180 derecedeki ısınmış fırında pişirilir.Kek tamamen soğuyunca dilimlenir.bütün dilimler önce sosa batırılır sonra Hindistan cevizine her yeri bulanır.Dilimler yan yana dizilerek şekil verilir.

     Resimde bir dilim keki ikiye kesip öylece fotoğrafını çektim ,kekin içini görebilmeniz için. Bu kek bir kaç gün süreyle bayatlamadan yumuşacık kalabiliyor.
    AFİYET OLSUN……
                                             

MERVE
MERVE 07 Nisan 2009, saat: 20:25
BENM KEKİM DAHA GÜZEL SENDEN TAMAM MI HEM İLLAKİ KEK KALIBINA MI DÖKMEK GEREKİR TEPSİYE DÖK OLUR BEN YAPTIM HERKESE TAVSİYE EDERİM SAYGILARIMLA EMEYİNİZE COK TESEKKÜR EDERİM 
isimsiz
isimsiz | 25 Mart 2009, saat: 18:17
bu keki bende yapıyorum yanlız sosu biraz farklı su kakao ve şekeri karıştırıyorum aynı şekilde hindistan cevizine batırıyorum öylede çok güzel oluyo.
bolbolyiyelim
bolbolyiyelim | 24 Mart 2008, saat: 03:12
canım benim çok güzel olmuş ellerine sağlık ilk fırsatta deneyeceğim.ayrıca beni arkadaş listene eklersen sevinirim.sana kolay gelsinnn
sema
sema | 24 Şubat 2008, saat: 16:10
şuan lokum kekinizi yapıyorum. kekim fırında. bakalım güzel tam kıvamındamı yapmışım. hadi bakalım çok merak ediyorum. bu arada yeni evliyimde kek ve pasta geçmişim 7-8 taneden ibaret. keki soslayınca sonucu yine burdan yazıcam. iyimi yapabildim yoksa beceremedimmi....
suzan
suzan | 09 Ocak 2008, saat: 19:54
ben bugün kizlarimla kek yaptim fakat neden se sosundaki yagindan dolayi sadece yagi aldi sosu almadi kizlarim pek hevesli yapmislardi malesef cok kötü oldu yaginida yapim paket koymustum neden olmadi anlamdim 

merhaba suzan hanım sanırım sosu 3dk dan daha uzun süre kaynatmış olabilirsiniz veya da çok yüksek ateşte yapmış olabilirsiniz bu güne kadar bu keki çok deneyen oldu ilk defa böyle bir şeyle karşılaştım bir daha deneyin derim ben çünkü harika bir lezzet pes etmeyin hoşcakalın

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 10.1.2008 saat: 11:58
aRseN_LuPeN
aRseN_LuPeN | 15 Eylül 2007, saat: 14:55
ahhhhhhhhhhhhhh ne güzel bi kek akşam olsada iftarımız onunla açsak maşALLAH suphanALLAH azuahahah
aRseN_LuPeN
aRseN_LuPeN | 15 Eylül 2007, saat: 14:55
ahhhhhhhhhhhhhh ne güzel bi kek akşam olsada iftarımız onunla açsak maşALLAH suphanALLAH azuahahah
gulidem
gulidem | 08 Mart 2007, saat: 00:19
Kek gercekten dehset gorunuyor, ellerinize saglik.
yildizcaa
yildizcaa | 06 Mart 2007, saat: 11:57
çok nefis jarika görünüyor ellerine sağlıık banada beklerim :))
gulten
gulten | 05 Mart 2007, saat: 12:08
harıka bır kek bayıldım göruntu ve tarıfe 
en kısa denenmek üzre arşivıme aldım 
teşekkur ederım 
paylaşımın için sevgıler
SEVİM
SEVİM | 02 Mart 2007, saat: 14:37
FÜSUNCUM SADECE BU KEK DEĞİL SENİN BÜTÜN TARİFLERİN ÇOK GÜZEL.BENCE HEPSİNİ YAZMALISIN.HATTA BİR SİTE SENİN İÇİN HARİKA OLUR.
balpetek
balpetek | 01 Mart 2007, saat: 19:56
bu ne güzel görüntü böyle. keşke rejimde olmasam.yinede rejimi delip kek tarifinizi deneyeceğim. elinize sağlık. sizi arkadaş listeme ekledim.
Zehra50
Zehra50 | 25 Şubat 2007, saat: 13:58
Ellerine saglik lokum kekiyin goruntusune bayildim cok guzel olmus.adi gibi tipki lokuma benziyor ,etkinlik sayesinde bircok kek tarifimiz oldu.
misss
misss | 22 Şubat 2007, saat: 20:36
Şahane olmuş şahane... 

ilk etkinliğiniz hayırlı olsun... Nasıl heycanlı oluyor değil mi :)) 

sımsıcak sevgilerimle.. 
beste
beste 22 Şubat 2007, saat: 00:15
sevgili füsun kekin harika olmuş ellerine sağlık beni asıl heyecanlandıran bu etkinlik dolayısıyla KAYSERİ hemşerilerimi tanımış oldum.sen ve esra ..çok seviniyorum yorum yazarken.buda bir çeşit milliyetçilik sanırım.başka kayserili bloglar varmı? bende istiyorum blog hazırlamak ama biri ilkokul 1. sınıfagiden diğeride 14 aylık olan iki kızım var.yetişeceğime aklım kesmiyor ilerde inşallah..sevgiler... 


"güzel sözleriniz için çok teşekkürler blog sahibi olmak gerçekten çok hoş bir duygu ama vakit alıyor kayserili benim bildiğim eltimin (FATMAYLAHERŞEY) birde arkadaşımın(ÖRGÜSEPETİM) blogu var hoşcakal" 

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 22.2.2007 saat: 19:55
isimsiz
isimsiz | 21 Şubat 2007, saat: 22:14
Iyiki etkinlige katildin.Yoksa bu güzelliklerden mahrum kalacaktik.Sayfan cok güzel.Seni arkadas listeme aliyorum.Berlin den selamlar 


"teşekkür ederim bende sizin sayfanızı ziyaret ettim çok beğendim arkadaş olmaktan mutluluk duyarım hoşcakalın"

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 22.2.2007 saat: 19:48
lavantin
lavantin | 20 Şubat 2007, saat: 14:29
Merhaba, çok leziz bir görümtüsü var, ellerinize sağlık. Sizi tanıdığıma sevindim. 


"teşekkür ederim sitenizi gezdim çok beğendim sizde benim yaptığım keke benzer bir kek yapmışsınız ellerinize sağlık hoşcakalın"

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 20.2.2007 saat: 19:12
isimsiz
isimsiz | 20 Şubat 2007, saat: 11:06
Merhaba, Ellerinize sağlık , gerçektende yumuşacık lokum gibi bir kek olmuş, tarif için teşekkürler , denemeye değer doğrusu...sevgiler..Hatice 


"teşekkürler sitenizi çok beğendim sizinde ellerinize sağlık hoşcakalın"

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 20.2.2007 saat: 19:06
nalan
nalan | 20 Şubat 2007, saat: 09:16
Merhaba Füsun 
çok değişik bir tarif çok lezzetli olduğuna eminim görüntüde süper eline sağlık. 


"ziyaretiniz ve güzel sözleriniz için çok teşekkürler 
hoşcakalın"

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 20.2.2007 saat: 19:03
thesuuur
thesuuur | 19 Şubat 2007, saat: 20:47
Bu ne güzellik arkadasim,tarifini not aldim.En kisa zaman da yapmaliyim.Ellerine saglik canim... 

"teşekkürler canım arkadaşımyaptığında sonuçtan beni de haberdar et hoşcakal"

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 20.2.2007 saat: 18:59
sibelin mutfagı
sibelin mutfagı 19 Şubat 2007, saat: 16:23
ellerine sağlık çok güzel görünüyor bende bu tarifie benzer bir tarif vardı denemek istiyorum ama zahmetli diye vazgeçiyordum en iyisi denemeli şimdi canım istedi 


"çokda zahmetli bir tarif değil mutlaka deneyin 
sevgiler"

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 19.2.2007 saat: 16:32
hesna
hesna | 19 Şubat 2007, saat: 14:16
etkinlikte şu ana kadar baktığım en güzel tariflerden biri. sunum ise harika.herşey için eline sağlık. 

Hesna 
www.mordeniz.blogspot.com 


"güzel yorumlarınız için çok teşekkürler çok mutlu oldum 
sevgiler"

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 19.2.2007 saat: 16:30
isimsiz
isimsiz | 19 Şubat 2007, saat: 12:54
elinme sağlık cok güzel tarif vermişsiniz harika oldu.
ayseyaman
ayseyaman | 19 Şubat 2007, saat: 00:53
Öncelikle siz eltilerin ilk etkinliği hayırlı, uğurlu olsun. :) 
Lokum gibi kek olmuş hakikaten, ellerinize sağlık. 
Resimden mi, yoksa bir göz yanılması mı var bilemiyorum? Sanki biri kek daha soğumadan dayanamamış, bir dilim almış da yemiş. :))) 
Ellerinize sağlık, sevgilerle 


"kekin içide gözüksün diye özellikle bir dilimi çıkardım ama söylediğiniz gibi fotoğraf çekmemi sabırsızlıkla beklediler hatta ikişer üçer dilim birden yediler 
sevgiler"

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 19.2.2007 saat: 16:26
filizinmutfagi
filizinmutfagi | 17 Şubat 2007, saat: 23:57
cok guzel olmus elıne saglık etkınlıge super bır tarıfle katılmıssın 


"ziyaretiniz için teşekkürler hoşcakalın"

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 19.2.2007 saat: 16:23
sofram
sofram | 17 Şubat 2007, saat: 22:22
Canım kek etkinlğin hayırlı olsun. Kekin gerçekten muhteşem olmuş, tarifini aldım en kısa zamanda yapıcam, resimden anladığım kadarıyla dilimlerin orta kısmı sosa bulanmıyor galiba.. canım ellerine sağlık, afiyetler olsun..sevgilerimle.. 
"sevgili fatma hanım dilimlerin her tarafı soso bulanıyaor,ikinci resimdeki ise bir dilimin kesilmiş hali mutlaka deneyin tadı çok güzel ,teşekkürler 
hoşcakalın"

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 19.2.2007 saat: 16:12
yumurtasepeti
yumurtasepeti | 17 Şubat 2007, saat: 17:11
harika gözüküyor ellerinize sağlıksüper olmuş... 

"teşekkür ederim sizin muffinlerinizde çok güzel olmuş 
hoşcakalın"

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 19.2.2007 saat: 16:20
illedeyemek
illedeyemek | 17 Şubat 2007, saat: 10:35
süper bir görüntü eline sağlık,herşey nefis valla... 


"teşekkürler yine beklerim hoşcakalın"

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 19.2.2007 saat: 16:18
ozlemhan
ozlemhan | 16 Şubat 2007, saat: 23:07
Kekin harika görünüyor ellerine sağlık Kayseriye sevgi ve selamlar çok sevdiğim birisi var orda 

"ziyaretiniz için teşekkürler hoşcakalın"

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 19.2.2007 saat: 16:16
orgusepetim
orgusepetim | 16 Şubat 2007, saat: 16:48
Füsuncuğum yine harika tabiki.Ellerine sağlık. 


"teşekkürler suzancığım.....hoşcakal"

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 19.2.2007 saat: 16:15
fatmaylahersey
fatmaylahersey | 16 Şubat 2007, saat: 16:06
fisuncuğum kekin harika görünüyor.bu kekin tadıda çok güzel ben biliyorum.ellerine sağlık. kek etkinliğin hayırlı olsun. bende yapıcam inşaallah.öpüyorum seni 

"teşekkürler yengeciğim ,seninde ilk etkinliğin hayırlı olsun 
hoşcakal"

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 19.2.2007 saat: 16:14

Hiç yorum yok: