29 Mart 2012 Perşembe

ŞEKER HAMURLU PASTAM


0
188
         

         Evet arkadaşlar sonunda şeker hamurlu pasta yaptım.Denmeyi çok istiyordum kısmet bugüneymiş.Şeker hamuruyla şekillendirme yaparken eltosumuda çağırdım .Oldukca eğlenceli gecti pastayı biz çok beğendik bakalım sizlerde beğenecekmişiniz.
       KEK İÇİN MALZEMELER: 125 gr margarin
                                                     1 su bardağı şeker
                                                     4 yumurta
                                                     3/4 su bardağı süt
                                                     2 su baredağı un
                                                     1 paket kabartma tozu
                                                     yarım limon suyu

        YAPILIŞI:  1-margarin mikserde çırpılır ve toz şeker ilave edilir
                           2-mikser orta hızda çalışırken yumurtalar tek tek kırılır
                           3-süt ve limon suyu eklenir
                           4-un ve kabartma tozu da eklenerek kaşıkla karıştırılır
                           5- hamur kek kalıbına dökülerek 170 derecede pişirilir  
        KREMASI: 1 paket vanilyalı crem ole
                           1 pake sade krem santi
                           Üzerlerindeki tarife gore yapılıp birbirleriyle karıstırılır.

         ŞEKER HAMURU İÇİN : 70 gr ılık su
                                                   15 gr toz jelatin
                                                   80 gr glikoz 
                                                   1000-1200 gr arası elenmiş pudra şekeri
Ilık suyun içerisinde jelain ve glikoz eritilir pudra şekeri yavaş yavaş karıstırılarak hamur yapılır.
Kekin tarifini pastacının sitesinden şeker hamurunun tarifini ise kirazeden aldım. 

    Pastanın yapım aşamalarını da sizler için görüntüledim.
Yapmak isteyenlere umarım yardımcı olurum ....

evinnesesi
evinnesesi | 01 Haziran 2008, saat: 23:25
şekerim fusunum harikasın verdiğin pastanın kek hamurunu senden.şeker hamurunuda hülya arkadaşımdan alarak bir pasta yaptım çok acele oldu ilk pastamyapek bir figürde koyamdım ama olsun çok lezizdi valla hele çocuklar bayıldılar.ellerin dert görmesin canım arkadaşım sağol.bu arada bir uğra siteme bak bakalım nasıl olmuş :)
evinnesesi
evinnesesi | 20 Mayıs 2008, saat: 16:01
eline sağlık harika olmuş.bende yapmak istiyorum şeker hamurunu ama nerden alıcam malzemelerini glikozu jelatini yardımcı olursan çok sevinirim canım haber bekliyorum siteme uğrarsan sevinirim
alime
alime | 15 Nisan 2007, saat: 00:21
merhaba füsun kayseride olduğunu bilmek çok güzel senle tanışmayı çok isterim nerde oturuyosun bilmiyorum ama yaptıkların çok güzel tebrikler ya bide pastavizyon neresi tarf edermisi?
mutfakrobotu
mutfakrobotu | 22 Mart 2007, saat: 01:01
gece gece bunlara baktıkça iştahım kabarıyor valla acayip güzel yaa :)))
hobilerimden
hobilerimden | 13 Mart 2007, saat: 10:56
gercekten yardımlarınız için teşekkür ederim..dün eczaneye sordum glikoz ve gliserin de varmıs hatta kulak için kullanılıyormus..zararı olmaz dedi pastada kullanımının..ama toz jelatin yok.bulamadım hiçbir yerde..ama pastacı burcunun blogunda jelatinsiz bir hamur tarifi vermişti..ona yumurta akı koymustu..onu deneyecegim en kısa zamanda..catlamalar için de fırcayla aycicek yagı sürüyormus..ayrıca ziyaretinize ve güzel sözlerinize cok teşekkür ederim...her zaman beklerim..ben sizi her zaman ziyaret ediyorum ve en kısa zamanda da simit deneyecegim ama korkuyorum:)) cünkü bir yaptım mı basımı alamam her zaman yap derler:)) sevgiler kolay gelsin diyorum..
hobilerimden
hobilerimden | 12 Mart 2007, saat: 09:44
merabalar..blogunuzu bi süredir takip ediyorum..oyle harika seyler varki..özellikle bu seker hamuru pasta dikkatimi çekti..çünkü diger bloglarda yapımı cok karısık geldi..siz cok guzel anlatmıssınız..bende kafamdaki bir iki soruya yanıt alabilirsem eşimin dogum gününde bunu yapmak istiyorum..öncelikle..bu glikoz eczanelerde satılan glikoz mu?? yani eczaneden alabiliriz degil mi? katı mı sıvı mı? bide bu toz jelatin denilen sey bildigimiz jöle mi? baska bişeyse onu nerden bulabilirim acaba? bu konuda bana yardımcı olursanız sevinirim...sevgiler...teşekkür ederim şimdiden...kolylıklar dilerim..
yaseminle
yaseminle | 04 Mart 2007, saat: 22:48
bu pastaya ben bittim çok şanslıymış arkadaşların bu kadar hünerli ellere sahip bi arkadaşları oldukları için çokta uğraşmışsın.ellerine sağlık canım.
mervenur(sef)
mervenur(sef) | 24 Şubat 2007, saat: 21:01
teşekkür ederim Fusun teyze
Zehra50
Zehra50 | 21 Şubat 2007, saat: 12:35
Merhaba Fusun hanim ellerinize saglik pastaniz cok guzel olmus,bende denemek istiyorum ama bazi maddeleri bulmam cok zor simdilik insallah Turkiyeye gidince arayip bulacagim ve tatil donusu denerim .Insallah 
Blogunuzu cok begendim.kolay gelsin
mervenur[şef]
mervenur[şef] | 17 Şubat 2007, saat: 09:26
FUSÜN TEYZE PASTAYA BAYILDIM DOĞUM GÜNÜMDE ANNEME AYNI PASTADAN YAPTIRACAĞIM. 

"merveciğim beğendiysen ben sana pasta yaparım canım hoşcakal"

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 18.2.2007 saat: 00:40
kiraze
kiraze | 09 Şubat 2007, saat: 14:13
pastana katkıda bulunabilmem beni inan cok sevindirdi. Bende seker hamuru cok kurumamıştı. çok kuru ise ellerimi nemlendirerek yumusatıyorum. Bendeki tarif emel başdoğana ait idi. Ancak pastacı burcunun bir tarifi var onu denemek istiyorum yahoo gruptaki arkadaşlar çok memnunmuş tarifin linkini veriyorum. Bu hamura biraz kitre ekledinmi modelleme yapabiliyomuşsun (gül - bebek - çiçek vs. gibi) istersen bir dene. 
sevgiler 
nermin 

http://pastaci.blogspot.com/2006/11/tren-pastasi.html 

''ilginize çok tesekkürler.birdahaki denememe kitre katmayı düsünüyorum SEVGİLER''

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 9.2.2007 saat: 21:36
nanaliseker
nanaliseker | 08 Şubat 2007, saat: 22:34
Ellerinize sağlık ilk denemeniz olmasına rağmen çok başarılı olmuşsunuz çok iştah açıcı görünüyor. 

teşekkürler beğendiğinize çok sevindim

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 8.2.2007 saat: 23:05
buyuleyenmutfakkokusu
buyuleyenmutfakkokusu | 08 Şubat 2007, saat: 20:52
FUSUN SEN KAYSERİDEMİYDİN VE KAYSERİDE İSEN ŞEKER HAMURU İÇİN MALZEMELERİ NEREDEN BULDUN SÖYLEYEBİLİRSEN ÇOK SEVİNİRİM 
SEVGİLER 
PASTANI KISKANDIM DA YAPMAK İSTİYORUM DOĞAL OLARAK 


''glikozu hiç biyerde bulamadım,kardesim pastane sahibi bir arkadasından rica etti.en sonunda kucuk bir kavanoz glikozum oldu,yaprak jelatin kullandım onuda pastavizyondan alabilirsin KOLAY GELSİN''

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 8.2.2007 saat: 20:55
orgusepetim
orgusepetim | 08 Şubat 2007, saat: 17:49
Sevgili arkadaşım Füsun bu pastayı bizim için yapmış.Görüntü gibi tadı da harikaydı.Sanırım ben diğer blokculardan daha şanslıydım çünkü bu güzelliği gördüm ve tattım.Teşekkürler arkadaşım. 

afiyet olsun suzancığım yine beklerim

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 8.2.2007 saat: 18:11
filizinmutfagi
filizinmutfagi | 08 Şubat 2007, saat: 13:50
cok guzel cok zevklı olmalı bende cok denemek ıstıyorum olmadı bır turlu elıne saglık cokta guzel acıklamalı anlatmıssın daha rahat yaparım artık tesekkurler 

gerçekten oldukça zevkli mutlaka deneyin derim sevgiler

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 8.2.2007 saat: 18:10
lalecik
lalecik | 08 Şubat 2007, saat: 11:44
İlk şeker hamuru denemen hayırlı olsun. Çok da güzel bir pasta olmuş ellerine sağlık. 

teşekkür ederim denemelerin devamıda gelecek sanırım

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 8.2.2007 saat: 13:37
yemegim
yemegim | 08 Şubat 2007, saat: 10:57
merhabalar valla pastaniza bayildim ilk pastam diyorsunuz ama sanki prefosyonel gibi yapmissiniz ellerinize saglik, 

sağolun ziyaretiniz için teşekkürler

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 8.2.2007 saat: 13:35
pembeli
pembeli | 08 Şubat 2007, saat: 09:13
Ellerine sağlık. pasta harika gözüküyorr 


teeşekkür ederim sizin yaptıklarınızda çok güzel

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 8.2.2007 saat: 13:33
sofram
sofram | 08 Şubat 2007, saat: 08:26
Canım, bu pasta harika olmuş, tablo gibi, ellerine sağlık...Ama şimdi bu görüntü, nasıl bozulupta yenir ama...Afiyetler olsun canım...Sevgilerimle... 


''ziyaretiniz için tesekkür ederim nasıl kıyıpda bozacagımızı bende bilemiyorum 
SEVGİLER''

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 8.2.2007 saat: 08:42
fatmaylahersey
fatmaylahersey | 08 Şubat 2007, saat: 00:24
FÜSUNCUĞUM HARİKA GÖRÜNÜYOR. ELLERİNE SAĞLIK .UĞRAŞTIĞINA DEĞMİŞ İNANKİ ÇOK GÜZEL.ARTIK YARIN TADINA BAKARIZ İNŞALLAH.SEVGİLER. 

''tesekkur ederim seninde ellerine saglık yemek için bekliyorum''

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 8.2.2007 saat: 08:41

Hiç yorum yok: