30 Ocak 2016 Cumartesi

ETİMEK PASTASI


       Size çok kolay ve çok lezzetli bir pasta tarifi vermek istiyorum tarifi ben kendime göre ayarladım kendi yaptığım tarifi sizlerle paylaşıyorum,

       MALZEMELER : 2 paket tuzsuz etimek
                                     2 paket eti kakolu bisküvi (pötibör değil)

       KREMASI:
                                     4 su bardağı süt
                                     2 yemek kaşığı un
                                     2 yemek kaşığı nişasta
                                     5 yemek kaşığı şeker
                                     1 tatlı kaşığı tereyağ
                                     yarım su bardağı soğuk sütle çırpılmış 1 poşet kremşanti

       Süt ,un ve nişastayı tencereye alıp karıştırarak pişirin kaynayınca şekerini koyup bir iki dakika kaynatıp altını kapatın tereyağını koyup eriyene kadar karıştırın 10 dakika kadar ılımasını bekleyi .Ilıyınca içine çırpılmış kremşantiyi koyup mikserle çırpın.

       YAPILIŞI :

      1,5 su bardağı soğuk süte 2 yemek kaşığı şeker koyup eritin
      Orta boy dikdörtgen borcama etimekleri arkalı önlü süte batırın ve dizin üzerine kremanın üçte ikisini dökün onun üzerine bisküvileri süte batırıp dizin  krema dökün onun üzerine etimekleri süte batırıp dizin onun üzerine kalan kremayı dökün .
       Tamamen soğuyunca yarım paket çikolata sosunu pişirip üzerine dökün ve pastanın üzerini streçletip en az bir gece bekletinki etimekler yumuşasın.

        Birdahaki yaptığımda orta kata muz dilimleri koymayı düşünüyorum.


     AFİYET OLSUN............





   

1 yorum:

Fulya Süzen dedi ki...

Çok güzel görünüyor, bayılırım bu tarz sütlü tatlılara... Elinize sağlık.
Ben de sayfama beklerim siz de katılırsanız çok mutlu olurum...
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler...