6 Mart 2016 Pazar

TAHİNLİ SİMİT




Epeydir sizlerle tarif paylaşamadım ama boşda durmuyorum kendime yeni bir hobi edindim amigurumi(örgü oyuncak) ben örmekten çok zevk alıyorum o yüzdende blogumu biraz ihmal ettim yaptığım oyuncakları instagram hesabımdan takip edebilirsiniz,
Evet gelelim bu güzel simitlere sabah kahvaltısı için pişirdim nefis oldu...
    1 su bardağı ılık süt
    ½ su bardağı ılık su
    1 yemek kaşığı toz şeker
    1                    kuru maya
    2                    sıvı yağ
    1 yumurta
    1,5 tatlı kaşığı tuz
    Aldığı kadar un(yaklaşık 4,5 su bardağı)

     Hamuru yoğurup yarım saat kadar bekletelim ve bir parça alıp uzun bir şekilde açalım ve bir yemek kaşığı tahin sürüp rulo yapalım ve yuvarlayarak uzatalım iki ucundan buralım ve uçlarını birleştirip pekmezli suya ve susama batıralım 200 derecede pişirelim.

       pekmezli suyu yarım çay bardağı suya 2 yemek kaşığı pekmez koyarak yapabiliriz .
      
        Bu ölçüden 10 tane simit çıktı.

        AFİYET OLSUN............





Hiç yorum yok: