5 Şubat 2014 Çarşamba

MUHTEŞEM ÇİKOLATALI RULO PASTA



      Şimdiye kadar yaptığım rulo pastaların en lezzetlisi diyebilirim.Kremasıda çok lezzetli oldu.krema tarifini ben kendimce uyarladım size benim tarifimi vericem .Pastayı  beğenerek takip ettiğim NURLU MUTFAKTA sitesinden aldım.Kekin tarifini aynen kopyalıyorum buraya.

     MALZEMELER

KEK HAMURU
4 yumurta
4 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
5 dolu yemek kaşığı un

YAPILIŞI
  • Yumurtaların beyazını bir fiske tuzla iyice kabarıp,beyazlaşana kadar çırpın.
  • Unu ve kabartma tozunu bir kaba eleyin.
  • Fırın tepsinizi yağlı kağıtla kaplayın ve bir kaç damla sıvı yağla kağıdı yağlayın.
  • Yumurta sarılarını vanilya ve şekerle iyice çırpın.Daha sonra yumurta sarılarına sırayla çırparken yoğurt ve sıvıyağı ekleyin.En sonda elenmiş un ve kabartma tozu karışımını ekleyip,karıştırın.Sonrada mikserinizi kapayıp,bu kek karışımına yumurta beyazını ekleyin ve bir spatula yardımıyla iyice birbirine karışıncaya kadar karıştırın.
  • Hazırladığınız kek hamurunu yağlı kağıt serdiğiniz,fırın tepsisine dökün ve yayın. Her tarafı eşit olacak.Sonrada 160 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 10 dakika pişirin.Kekinizin başından ayrılmayın,çabuk pişer.Kızarmayacak beyaz kalacak. 

           Keki fırından çıkarınca üzerine biraz pudra şekeri serpin ,yapışmaması için üzerine yağlı kağıt koyup sıkıca rulo yapın ve üzerine nemli bir bez örtün.

         Kremasını isterseniz tarsifi aldığımız sitedeki gibi beyaz çikolata ile yapın istersenizde benim tarifteki gibi bitter çikolata ile yapın tercih size kalmış.

               KREMASI : 100 g bitter çikolata
                                  1 yemek kaşığı tereyağ
                                  2 yemek kaşığı nutella
                                  1 su bardağı sütle çırpılmış sade kremşanti

   Çikolatayı parçalayın üzerine tereyağını nutellayı koyun ve benmari usulü eritin ,soğuyunca içerisine kremşantiyi koyup  kaşıkla  karıştırın ve buzdolabına koyun.

       Çok kısa zamanda bu pastayı hazırlayabilirsiniz önce keki çırpıp fırına koyun ,kek pişerken çikolatayı eritin.Kek soğuyuncaya kadar kremanızda hazır olacaktır.
       Kremadan biraz ayırıp kalanı keke sürün içerisine muz koyup sıkıca sarın ,üzerinide süsleyip dolaba koyun .

       Kek çok yumuşak ve sünger gibi çok güzel şekil alıyor,fırında fazla tutup kurutmayın.Ben büyük fırın tepsisine yaptım .Tadıda ,görünüşüde MUHTEŞEM mutlaka deneyin...


1 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Merhabalar..İlk yorumunuz benden olsun istedim...Ellerinize sağlık,süper görünüyor,bayıldım..sevgilerimle..