28 Eylül 2012 Cuma

PDÇS-76 TARİF NO:43

   Kalbegidenyoldan güzel bir muffin tarifi geldi etkinliğimiz için harika görünüyor ellerine sağlık arkadaşımızın diğer tariflerine bakmak için TIKLAYINIZ........

    

KALBEGDENYOL- ZEBRA MUFFIN
İyi akşamlar arkadaşlar !
Bugün karşı komşum kahveye geldi ve boş geçmesin diye alelacele yaptığım minik keklerin tarifini vermek istedim.Ayrıca bu tarifi de sevgili Füsun hanımın Porselendemlikçaysaati etkinliğine yakışacağını düşündüğüm için gönderiyorum!Ben aslında kek yaparken evde ne varsa karıştırıp yapıyorum tabiki klasik tarif üstünden yola çıkarak,umarım beğenirsiniz.
2 yumurta
1 su bardağı tozşeker
1 su bardağı süt yoksa yoğurtta olur.
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı eriksuyu(ben mürdüm eriğinden yapmıştım ama portakal varsa portakal suyu ve kabuğu yada herhangi ev yapımı meyvasuyu koyabilirsiniz)
1 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 limonkabuğu rendesi(ben vanilya kullanmamaya çalışıyorum)
1,5 su bardağı un
1 çay bardağı kakao
1 kabartma tozu
üstüne:Kavrulmuş fındık kırığı
Yumurta ve tozşekeri çırpalım,sıvıyağı ve sütü,eriksuyunun da yarısını ilave edelim .Hindistan cevizini,limon kabuğunuda ekleyip karıştıralıim.Un ve kabartma tozunu eleyerek ilave edelim karıştıralım ve yarısından biraz azını başka bir kaba alıp içine kakao ve erik suyunu  ekleyip karıştıralım.Muffın kalıbına 1 yemek kaşığı kakaolu karışımdan onun ortasına beyaz kek karışımındanda 1 kaşık koyalım kalıp doluncaya kadar böyle sırasıyla dökelim.Üstünede fındık kırığı serpip 170 Derecede 20_25 dakika pişirelim kürdanla kontrol edelim temiz çıkınca fırından alıp güzelce yiyelim,çünkü ben soğumasını bile bekleyemiyorum:)

Hiç yorum yok: