1 Nisan 2012 Pazar

VİŞNELİ PASTA




 Bu pastanın kekinin tarifini BURÇİNİN DENEMELERİNDEN aldım harika yumuşacık bir kek,içerisinde kabartma tozu olmadığı halde çok güzel kabardı .Tarif için çok teşekkürler .

Pasta kekinin tarifini aynen kopyalıyorum.

              Gerekli Malzemeler : (18 – 20 cm’lik çember kalıp için)

Pasta Keki
• 4 yumurta (oda sıcaklığında)
• 1 su bardağı (170 gr) toz şeker
• 1 su bardağı (110 gr) un
• ½ su bardağı (50 gr) nişasta
• 1 paket vanilya
• 1/2 çay kaşığı limon suyu
• 1/2 çay bardağı sıcak su

1. Fırın ısısını 170 dereceye ayarlıyoruz.
2. Yumurta sarılarını ve beyazlarını ayırıyoruz. Yumurta beyazlarını derin bir kapta mikser ile çırpıyoruz.
3. Hafif köpüklenmeye başladığı zaman limon suyunu ilave ediyoruz. Çırpmaya devam ederken şekerin yarısını ekliyoruz. Kabı ters çevirdiğimizde dökülmeyecek kadar katılaşana dek iyice çırpıyoruz.
4. Yumurta sarılarını kalan şeker ile birlikte mayonez rengi ve kıvamına gelene kadar mikser ile çırpıyoruz. Çırpma işlemine devam ederken 1/2 çay bardağı sıcak suyu ilave ediyoruz. (4-5 dakika sürüyor)
5. Önce yumurta sarılarını daha sonra ayrı bir yerde elediğimiz un, nişasta ve vanilyalı kuru karışımı tahta kaşık yardımı ile yumurta aklarının olduğu karışıma çırpmadan ve fazla karıştırmamaya özen göstererek ekliyoruz.
6. Tabanına yağlı kağıt serip çevresini sadece unladığımız çember kalıbımıza dökerek yaklaşık 40 -45 dk. pişiriyoruz.


            ARA KREMASI :        2 su bardağı süt
                                                 1 yumurta
                                                 1 yemek kaşığı un
                                                 1 yemek kaşığı nişasta
                                                 1 çay bardağı şeker
                                                  1 yemek kaşığı tereyağ

             Yumurta,un,nişasta ve süt tencereye konarak iyice karıştırılır ve kaynayıncya kadar karıştıra karıştıra pişirilir.Kaynayınca şekeri konur ve 1 dakika kadar kaynatılarak ocaktan alınır.Krema tezgahın üzerine dökülür bir spatula ile kenarlardan ortaya doğru karıştırarak ılıması sağlanır ılıyan krema kabın içerisine alınır ve tereyağ konular mikserle soğuyana kadar ara sıra çırpılır.

               Keki bir gün öncede pişirip strece sararsanız daha iyi olur ama benim gibi ancak soğuyana kadar beklesenizde olur.Ben keki ikiye kestim bembeyaz çok yumuşak ve lezzetli üstelik yağsız bir kek .Tekrar bir katını pasta çemberini içerisine koydum.Arasına kremanın yarısını sürdüm   ,dondurucudan çıkardığım ve çözdürdüğüm çekirdekleri çıkarılmış vişneleri dizdim.Kalan kremayı vişnelerin üzerine sürüp diğer katı kapattım .Pastayı böylece buzdolabına koyup bir saat kadar soğuttum. Üst kreması için bir poşet kakaolu krem şantiyi bir su bardağı süt ile çırptım ve  dolaptan çıkardığım pastanın üzerine düzgünce sürdüm.Üzerini dilimlenmiş gibi bıçakla çizdim, kenarlarınada çatalla şekil verdim ve kakao eledim.

                 Sade krem şantiyi pastanın üzerine ve altına sıktım ve üzerine vişne yerleştirdim.Ortasınada damla çikolata koydum.


                  Kardeşim pasta yemeyi çok sevdiği için onsuz içime sinmedi çaya onuda çağırdım ve hep beraber afiyetle yedik.
               

Hiç yorum yok: