5 Nisan 2012 Perşembe

FIRINDA MAKARNA PASTASI



     Bu makarnanın yapılışını daha önce 100 de 100 marifet blogunda görmüştüm kıymalı yapmıştı ama ben bu sıcaklarda kıymalı yerine peynirli yapmayı tercih ettim sadece şekil olarak fikir aldım ama kendi fırın makarna tarifimdeki gibi yaptım.
         1 paket Barilla kalın kesme makarnayı 8 dakika haşlayıp süzdüm ve çok az zeytinyağ koyup karıştırdım ,makarna haşlanırken 3 yumurta 4 yemek kaşığı zeytinyağ ,1 çay bardağı süt ve 1 kase peyniri karıştırdım birazda maydonoz ekledim.
        Makarnayı soğutmadan kelepçeli pasta kalıbının altını yağlayın bir sıra yatay olarak makarna döşedim üzerine peynirli karışımda 3 kaşık kadar döküp diğer makarnalarıda dik olarak sıraladım.

        Bütün makarnaları dizdikten sonra üzerine peynirli karışım hepsini yaydım ve beşamel sos ile üzerini kapattım 180 derecelik fırında 10 dakika kadar pişirdikten sonra üzerine kaşar rendesi serptim ve kızarana kadar pişirdim 15 dakika kadar bekledikten sonra yavaşca kelepçeli kalıbı çıkardım ve pasta gibi dilimleyerek servis yaptım çok beğenerek yedik nefisti yapmak isteyenlere tvsiye ederim .

          AFİYET OLSUN..........

Hiç yorum yok: