30 Mart 2012 Cuma

YİNE MİSAFİRLERİM VARDI


       
         Tatilim bitmeden misafirlerimi ağırlamak istedim sohbet ettik ,yedik, içtik güzel bir gün geçirdik ve en kısa zamanda yeniden görüşmek dileğiyle misafirlerimi uğrladım. 

         Bayatlamayan poğaçalarım çok beğenildiği için bu misafirlerimede yaptım yine çok sevilerek yenildi.Sofradakiler :
                                Kıymalı tandır böreği
                                Poğaça
                                Zeytinyağlı yaprak sarması
                                3 renkli patates salatası
                                Köstebek pasta
                                Burma baklava
                                Acı sos
                                Turşu

          

          Bu salatayı çok defa bloglarda görmüştüm ama ilk defa yaptım hem çok şık hemde çok lezzetli oldu .Ben mor rengi elde etmek için mor lahanayı rendeleyip üzerine biraz limon sıktım ve ezilmiş patatesle karıştırdım.Sanırım bu salatayı yapmayı bir çoğunuz biliyorsunuzdur o yüzden ayrıntılı tarif vermiyorum ama merak ettiğiniz olursa cevaplandırırım.

         

        Köstebek pastanın tarifini daha sonra yayınlayacağım.
       
        

           Burma baklavayı hazır baklavalık yufka ile yaptım .2 kat yufkayı üst üste koydum arasına ceviz serptim ve kalın bir şişle sıkıca sardım iki yandan ortaya doğru büzdürüp tepsiye dizdim.Üzerine ısınmış tereyağını döktüm ve 200 derece fırında iyice kızarıncaya kadar pişirdim.Şerbeti için 4 su bardağı şeker ile 4 su bardağı suyu 20 dakika çok hızlı olmayan ateşte kaynattım tatlı soğuk şerbet sıcak olarak döktüm.
          Diğer hazır yufkadan yaptığım tatlıları görmek isterseniz buraya ve buraya tıklaya bilirsiniz.

Hiç yorum yok: