30 Mart 2012 Cuma

KOLAY PATATESLİ İÇLİ KÖFTE


                  




             Blogcu arkadaşım TARİFDÜNYASI beni etkinliğe davet etmiş çok teşekkür ederek bu nefis köftelerle etkinliğe katılıyor arkadaşımada kolay gelsin diyorum.

             Bu köfteleri her zaman Nimet halam yapar bizde afiyetle yerdik zor diye kendim yapmaya pek yanaşmazdım ama birgün halam yaparken yardım ettim ve hiçde zor olmadığını anlayarak kendim yapmaya başladım diğer içli köfte gibi şekillendirmesi zor olmuyor şekil verirken oluşan çatlaklar bu köftede hiç önemli değil çünkü suda haşlamıyoruz o yüzden açılıp dağılmıyor.Dış kısımdaki patates yumuşak olmasını sağlıyor bana kalırsa kızarmasına rağmen diğer haşlanan içli köfteden daha hafif ve lezzetli.

              DIŞI İÇİN :       5 orta boy haşlanmış ezilmiş patates
                                 3 büyük su bardağı köftelik bulgur
                                 2 yumurta
                                 2 yemek kaşığı un
                                 1 yemek kaşığı salça ,tuz
              İÇİ İÇİN   :        1 kg kıyma
                                 2-3 tana kuru soğan
                                 karabiber,tuz, pul biber
                                 zeytinyağ
                                 maydonaz
             KIZARTMAK İÇİN : yumurtanın beyazı ve sıvı yağ
         Soğanları yemeklik doğrayarak zeytinyağında pembeleştirip üzerine kıymayı koyup güzelce kavuruyoruz ve baharatlarınıda atıp soğumaya bırakıyoruz.İç malzemesi baharatlı ve birazda acı olursa çok daha iyi olur.Dışı için öncelikle bulgurlar üzerine çok az çıkacak şekilde sıcak su ile şişirilir(aynı kısır yapıyormuş gibi).Dışı için kullanılacak bütün malzemeler konularak iyice yoğrulur 10-15d yeterli. Yoğrulan bulgurlu patatesten iri ceviz büyüklüğünde parçalar alınır ve ortası parmakla oyulur kıyma konularak kapatılır.Köftelerin üzerine bastırılarak biraz yassıltılır.Bu malzemeden yaklaşık 40-50 tane köfte çıkıyor.
            Hazırlanan köfteler  çırpılmış yumurta beyazına batırılarak kızgın yağda kızartılır.En kolayı firitözde kızartmak .Köftenin fazlasını derin dondurucuya koyabilirsiniz, pişireceğiniz zaman   iyice buzunu çözdürüp  kızartın.
            İçli köfte yapmaya cesaret edemeyenler varsa mutlaka bu tarifi denesin sonuç mükemmel .


              AFİYET OSUN............................... 

Hiç yorum yok: