29 Mart 2012 Perşembe

PATATES PASTASI VE PAŞA SARMASI


1
296

      Bu sevimli civcivlerim çok beğenildi ,nasılda oturmuşlar öyle salatanın üzerine değil mi?Öncelikle bu iki lezzetin tarifini bekleyenler olduğundan daha fazla bekletmeyip hemen yapılışlarnı anlatıyorum.

      CİVCİVLİ PATATES PASTASI
     
      Patatesleri soyup halka halka doğradım ,biraz su koyup kısık ateşte pişene kadar haşladım.Fazla soğumadan çatalla iyice ezin içerisine zeytinyağı,tuz,limon suyu ve istediğiniz baharatları koyup karıştırın.Yarım kilo koyu yoğurdun içerisine bir diş sarımsak ,3 kaşık mayonez biraz tuz koyup karıştırın ve bir bardağını ayırıp kalanına 4 kaşık garnitür,biraz da turşu doğrayıp karıştırın. tabağın içerisine çemberi koyup bir kat patates bir kat garnitürlü yoğur konur. patates 3 kat olacak şekilde döşenir.üzerine ayırdığımız yoğurt sürülür ve istenildiği gibi süslenir.
      Civcivleri yapmak isterseniz patatesleri yuvarlayın ,gövdesi biraz büyük ve yassı olacak.gözlerini çörek otundan ,burnunu ise havuçtan yaptım.

          PAŞA SARMASI

      Paşa sarması gerçektende göründüğü kadar lezzetli.yarım paket margarini eritiyoruz içerisine 5 tepeleme yemek kaşık un koyup kavuruyoruz(3 dk)1litre soğuk süt ,1su bardağı şeker,bir parça damla sakızı ekleyip kaynayana kadar karıştırıyoruz.1-2dk kaynatıyoruz.büyük fırın tepsisini ıslatıyoruz hindistan cevizi serpip 10dk çırptığımız(mikserle) muhallebiyi döküyoruz.en az 2saat buzdolabın bekletiyoruz 20 eşit parçaya kesiyoruz,aralarına ceviz koyup rulo yapıyoruz ve heryerini hindistan cevizine buluyoruz.mutlaka deneyin harika oluyor.

          AFİYET OLSUN................

Süreyya ESEN
Süreyya ESEN | 17 Şubat 2008, saat: 23:03
bu tarifi okuyan herkesin denemesini istiyorum.çünkü ben misafirlerime devamlı hazırlarım ve çok beğenilir.
Serap
Serap | 11 Şubat 2008, saat: 13:43
Pasa Sarmasi gercektende harika görünüyor... 
Mutlaka denemeliyim... 

Ellerinize saglik... 
Paylasim icin tesekkürler... =)
yelizzz
yelizzz | 01 Aralık 2007, saat: 18:17
ya harika pişi bu paşa sarması geçen gün yaptım .. herkes bayıldı ama içine cevizin yanında tarçınlı elma da koymalısınız
perlafood
perlafood | 30 Ekim 2007, saat: 12:55
Ellerinize saglık paşa sarmanız mükemmel olmuş.çok güzel görünüyor. Ama malesef ben bu tatlıyı hiç istediğim gibi yapamıyorum.. iki defa denedim fakat sonuç her seferinde de olumsuz oluyor.Bende bu talıyı çok sevmeme rağmen olmadıgı için yapmak istemiyorum...tepsiden sarmak için kaldıramıyorum cıvık oluyor sanırım.. pişirip tepisiye boşaltana kadar herşey iyi ama donup da sarma işlemine geçınce rulo olmuyor.Ben denediğim lokumu buraya yazıyorum.... 
250 gr margarin,2 çay bardağı un,1,5 su bardagı şeker,1 kg süt,vanilya,hindistancevizi,arasına koymak için ceviz veye muz 
aynı sizin yaptıgınız gibi yapıyorum.3-4 saate yakın dondurdum ama; benim bu ölçülerde tattığım lokum cıvık deildi şekilleri bile sizinki gibi olmadı..bu yüzden sizi tarifinizi bile denemeye cesaret edemiyorum ...
tuğba
tuğba | 24 Mayıs 2007, saat: 08:48
tarifi dün denedim.akşam misafirlerim bayıldı.teşekkür ederim.
bebisim2005
bebisim2005 | 02 Nisan 2007, saat: 02:01
merhaba canim bugün senin pasa sarmasini yapayim dedim yüzüme gözüme bulastirdim:) aslinda tadi harika oldu ama görüntüsü seninki gibi olmadi bende bu yüzden benim sayfama koymak bile istemedim.sanirim biraz daha koyu yapmam lazimdi,hersey iyi gidiyorduki sarma islemine gelince tökezledin olmadi cok üzüldüm:( ama yinede servise sundum rulo seklinde sarmadan düz sekilde cevizle süsledim cöpe gidmedi yani tekrar tesekkürler öptüm
balpetek
balpetek | 27 Mart 2007, saat: 21:47
paşa sarması benide sardı harika görünüyorlar.elinize sağlık.blogdaki tüm ikramlıklara bayıldım
mutfaksihiri
mutfaksihiri | 22 Mart 2007, saat: 09:40
merhabalar ben gülten fatma ablanın geliniyim fatma mugaloğlu akraba sayılırız bende yeni site yaptım bu tarifde harika bende denicem ellerine sağlık harikalar bunlar eşime hemen denicem 
mutfakrobotu
mutfakrobotu | 21 Mart 2007, saat: 09:40
günaydın canım. valla hangi tarifine yorum yazacağımı şaşırdım hepside birbirinden harika olmuş.hele şu patates pastan nefis görünüyor ellerine sağlık. bu arada seni arkadaş listeme eklemek istiyorum eğer kabul edersen . :)))))
bebisim2005
bebisim2005 | 20 Mart 2007, saat: 16:47
cevabin icin cok tesekür ederim en kisa zamanda deneyeceyim tekrar ellerine saglik
bebisim2005
bebisim2005 | 20 Mart 2007, saat: 04:05
merhaba tekrardan ellerine saglik ve ayrica tarifleri eklediyin icin tesekkürler,sana yine bir sorum olucak ben bu sakiz yerine altarnatif olarak ne koyabilirim yada hic koymasamda olurmu?bu damla sakizi ney daha dogrusu???öptüm
buyuleyenmutfakkokusu
buyuleyenmutfakkokusu | 16 Mart 2007, saat: 18:32
CANIM PATATES PASTASINA BAYILDIM 
TATLINIDA BEN DE SIK SIK YAPARIM RULO YAPIP KESERİM YA DA İÇİNE KAKAOLU BİSKÜVÜ KOYARIM 
HİNDİSTAN CEVİZİ DE ÇOK LEZZETLİ OLUR 
ELLERİNE SAĞLIK 
HERŞEY HARİKA 
SEVGİLER
filizinmutfagi
filizinmutfagi | 16 Mart 2007, saat: 16:22
ne denırkı kusursuz harıka olmus afıyetle yemıssınızdır bıze kalmadımı ellerıne saglık
gulizce
gulizce | 15 Mart 2007, saat: 22:08
hazırladıkların harika olmuş patatesli pasta da çok güzel ellerine sağlık canım
siberella
siberella | 15 Mart 2007, saat: 11:01
merhabalar canımcım umarım iyisindir...seni arkadaş listeme ekledim...sevgiler...
sofram
sofram | 15 Mart 2007, saat: 01:48
Canım tarifler için teşekkürler, tekrar ellerine sağlık, hepsi nefis...Sevgilerimle...
thesuuur
thesuuur | 15 Mart 2007, saat: 01:02
Sevgili Füsun,neye yorum birakacagima sasirdim.Keske ben de o günde olsaydim diye de ic gecirdim vallahi.Benim favorim yine patates salatasi,gecen seferde rulo biciminde yapmistin.Bir de pasa sarmasi,ellerine saglik.
kayserimutfagi
kayserimutfagi | 14 Mart 2007, saat: 22:40
gercekten harika görünüyor her ikiside. ellerine saglik.
sef
sef | 14 Mart 2007, saat: 10:46
fusun pasta cok hos olmus hele civcivlere bayıldım cooooooooooooooookkkkkkkkk şirinler bugun bende yapacagım seninkine benzemez ama olsun ellerine saglık optum
sedailhan
sedailhan | 14 Mart 2007, saat: 10:21
civcivler harika ellerine sağlık
yaseminle
yaseminle | 14 Mart 2007, saat: 10:17
canım ellerine sağlık iki tarifinde muhteşem görünüyor civcivlere özellikle bittim
nepisirsem
nepisirsem | 14 Mart 2007, saat: 09:45
İnsan bunlara bakarken kıyıpta yiyemezki çok şeker görünüyorlar.... Ellerine sağlık 

Çok Yeteneklisin.
ayse_nl
ayse_nl | 14 Mart 2007, saat: 08:30
Merhaba, 
Tarifler hem goze hemde mideye hitap ediyor. Tariflerin ve siten cok guzel. Hayatta ve mutfaginda herseyin gonlunce olmasi dilegi ile kolay gelsin

Hiç yorum yok: