29 Mart 2012 Perşembe

BULGURLU KÖFTE


4
287
     

    Bu köftenin çok değişik yöresel adları vardır;Kurşun aşı, Dobilik,.Topalak aşı.....gibi .Ben bulgurlu köfte ismini yeni uydurdum nasıl olmuş?...Arkadaşlar siteye baktığımda hep pasta börek tarifleri olduğunu farkettim ,evde hiç yemek pişmediğini düşünmeye başladınız sanırsam ama yanıldınız bakın yemekte yapıyorum hemde fazlasıyla inanın... Bir çoğunun fotoğrafını bile çekmeye fırsat bulamadan yiyip bitiriyor evdekiler....

    MALZEMELER: 2 su bardağı ince bulgur
                               2 yemek kaşığı un
                               1 yumurta
                               2 yemek kaşığı irmik
                               tuz,kırmızı toz biber,1 tatlı kaşığı biber salçası
                               1 tavuk ğöğsü
                               1 yemek kaşığı tereyağ
                               1 yemek kaşığı salça

     bulgur iyice yıkanarak sıcak su ile ıslatılır ve şişene kadar bekletilir.İçerisine un ,yumurta,irmik,tuz,biber salçasıkonularak iyice yoğrulur.Kıvamı yumuşak olursa biraz daha un ilave edebilirsiniz.Ellerinizi suya batırarak nohut büyüklüğünde köfteler yapın.Daha sonra tereyağını tencereye koyun eriyince içerisine küçük küçük doğradığınız tavuk göğsünü ilave edip kavurun,salçasını ekleyin onuda kavurup 4 su bardağı sıcak su koyun.Biraz kaynadıktan sonra köfteleriiçerisine dökün ve yumuşayıncaya kadar pişirin.

      Ben bu yaptığımda koymadım ama isterseniz içerisine pişerken 1 su bardağı haşlanmış nohut ve 1/2 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek koyarsanızda çok güzel olur.Denemenizi tavsiye ederim....

      Sanırım bu yemek değişik isimlerle bir çok yerde yapılıyor dur.Sizde daha değişik isimler varsa bilmek isterim .
    
      AFİYET OLSUN................

karaates
karaates | 30 Mart 2007, saat: 15:03
bende bu tarifi kürt köftesi olarak biliyorum ve çok da severim,ellerinize sağlık,mevlid kandiliniz mübarek olsun
sofram
sofram | 28 Mart 2007, saat: 18:39
Canım merhaba nasılsın, sayfamda reklamlardasın, bakmak istersen, sevgilerimle...
yemekkokusu.com
yemekkokusu.com | 28 Mart 2007, saat: 11:23
Elinize sağlık cok guze l:)
mutfaksihiri
mutfaksihiri | 28 Mart 2007, saat: 08:46
bende bunu yapıyorum eşim cok seviyo ellerine sağlık bide senin tarifi denicem
disal
disal | 28 Mart 2007, saat: 08:32
bizde yaparız bu yemeği...yozgatlıyız....topalak dendiğini duydum ama biz köfte aşı deriz.... 
canım çok güzel görünüyor.... 
ellrine sağlık....bildiğim bir yöresel yemeği blogda görmek çok güzel... 

sevgiler
buyuleyenmutfakkokusu
buyuleyenmutfakkokusu | 27 Mart 2007, saat: 23:20
Fusuncum 
ben bu bulgurlu köftenin bir versiyonunu biliyorum 
buralarda her misafire yaparlar 
hatta yapı soğutucuya atıyorlar 
bütün kış yiyorlar 
ama tavuklu yapmak iyi fikir 
hoşuma gitti 
ellerine sağlık canım 
sevgiler
yemegim
yemegim | 27 Mart 2007, saat: 12:15
canim bulgurlu köften nefis görünüyor ellerine saglik,sevgilerimle...
yaseminle
yaseminle | 27 Mart 2007, saat: 10:33
canım nasılsın
bebisim2005
bebisim2005 | 27 Mart 2007, saat: 00:49
ellerine saglik cok hos bir tarif, ben bunu kesin denerim tarif icin tesekkürler vallahi nefisssssss
özlem
özlem | 25 Mart 2007, saat: 13:34
Okulumuzun en becerikli öğretmeni döktürmüş yine ...herşey mükemmel...Ellerine sağlık Füsun Hocam
sofram
sofram | 25 Mart 2007, saat: 13:01
canım ellerine sağlık, nefis olmuş, bende daha değişiğini yapıyorum, gerçekten lezzetli bir yemek, sevgilerimle öptüm canım...
sofradakiler
sofradakiler | 24 Mart 2007, saat: 18:11
çok güzel olmuş. bende bu yemekden 1 defa yapmıştım çok lezzetli oluyor.. 
isimsiz
isimsiz | 24 Mart 2007, saat: 11:41
MERHABA CANIM.ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK GERÇEKTENDE NE KADAR FARKLI TARİFLER BUNLAR BÖYLE.PATATESLİ CİVCİVLERE BAYILDIM DOĞRUSU. TARİFİ DE HEMEN YAZDIM DENEYECEĞİM İNŞALLAH. HİNDİSTAN CEVİZLİ PAŞA TATLISI DA TAM DAMAK ZEVKİME UYGUN. SEVGİYLE KAL. İYİ HAFTA SONLARI
thesuuur
thesuuur | 24 Mart 2007, saat: 01:58
Biraz daha degisigini yapiyorum,elimde resmimde var en kisa zamanda yayinlayacagim.Ellerine saglik,iyi bir hafta sonu dilegiyle..
gulizce
gulizce | 23 Mart 2007, saat: 16:23
Füsuncuğum topalak aşına bayıldım yemek kitapların da görürdüm denememiştim otlu kekininde tarifini aldım ellerine sağlık canım
yaseminle
yaseminle | 23 Mart 2007, saat: 13:56
canım ellerine sağlık çok değişik bi tarif ayrıca güzel bi hafta sonu geçirmen dileğiyle
misss
misss | 23 Mart 2007, saat: 11:44
Ohh süpper bir görüntü. ben de pek severim bu yemeği.. Ellerinize sağlık
sedailhan
sedailhan | 23 Mart 2007, saat: 11:40
fusun çok iştah açıcı bir yemek ellerine sağlık
melissa2
melissa2 | 23 Mart 2007, saat: 08:57
canım günaydın biz bu yemeği kırmızı etle yaparız davetlerin vazgeçilmez yemeğidir 
topalak denir konyada ellerine sağlık nefis görünüyor
mutfakrobotu
mutfakrobotu | 23 Mart 2007, saat: 08:10
canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor tadınında bi o kadar güzel olduğundan eminim. bu arada bizim oralardada bulgurlu köfte derler. :) 

iyi bir hafta sonu geçirmeni dilerim canım.:)))))))
www.hunerlieller.tr.cx
www.hunerlieller.tr.cx | 22 Mart 2007, saat: 22:42
elinize saglık nefis görünüyor.isimde güzel olmuş...bende beklerim.iyi akşamlar...
filizinmutfagi
filizinmutfagi | 22 Mart 2007, saat: 22:42
canım nasılsın yemegın 
cok guzel elıne saglık afıyet olsun
fatmaylahersey
fatmaylahersey | 22 Mart 2007, saat: 17:27
eltoşum evde oturup neler yaptın böyle harika olmuş çok severim valla akşama yemeğe sanamı gelsek napsak ellerine sağlık nefis nefis ohhh misss gibi

Hiç yorum yok: