30 Mart 2012 Cuma

ÇİKOLATALI PARFE

ÇAY SAATİ

3
1149

           Merhaba arkadaşlar tatilden döndüm ve yine girdim mutfagıma.Sevgili gelinimiz ARZU nun annesi istanbuldan geldi ve bugün bende kendisini çaya davet ettim ,güzel bir gün geçirdik .Daha çok yöresel yemekler yapmak istedim ve ortaya şöyle bir menü çıktı:
  
             YAĞ MANTISI
             KABAK ÇİÇEĞİ DOLMASI
             KÖZLENMİŞ PATLICAN SALATASI
             SODALI BÖREK
             KABAK SALATASI
             ÇİKOLATA SOSLU PARFE
          
         Yağ mantısının tarifini daha önce bloğumda yayınlamıştım .Tarife buradan ulaşabilirsiniz.





         İlk olarak sizlere parfenin tarifini vermek istiyorum.Çok beğenildi tam yaz günlerine uygun nefis bir tatlı. Yapımıda bir o kadar kolay.

         MALZEMELER: 2 poşet sade krem şanti
                                    2 su bardağı soğuk süt
                                    2 yumurta
                                    1/2 çay bardağı şeker
                                    2 paket kakaolu eti piknik bisküvi
                                    1 paket sade eti piknik bisküvi
                                    ceviz,çekirdeksiz kuru üzüm
                                    dr otker çikolta sosu
       Yumurtanın beyazlarını kar haline gelinceye kadar çırpıp bir kaba alıyoruz.Sarılarını şekerle beyazlaşana kadar çırpıyoruz ve yumurta beyazlarının üzerine koyuyoruz.krm şantiyi sütle birlikte çırpıpyumurtaların üzerine koyuyor ve yavaş bir şekilde karıştırıyoruz.Bu karışımın üzerine kırılmış bisküvileri,iri parçalanmış cevizleri ve üzümleride ekliyoruz,homojen bir karışım elde edene kadar kaşıkla karıştırıyoruz.Kalıbın içerisine boşaltıp dondurucuda bir gece bekletiyoruz.Ben silikon bir kalıp kullandım ve parfeyi çıkartırken hiç zorlanmadım .Silikon kalıbınız yoksa herhangi bir kalıbın içerisini streç film ile kaplayıp öyle kullanabilirsiniz.Parfenizin içerisine kuru incir,muz çikolata parçaları,fındık gibi şeylerde ekleyebilirsiniz.
      Servis yapmadan önce dondurucudan çıkarıp buzdolabında bir süre bekletin(bıçakla kesebilecek kıvama gelinceye kadar) servis yaparken çikolata sosu ile süsleyin.Bir paket çikolata sosunun dörtte birini kullandım ve yeterli geldi.

       Kabak salatasının yapımını bir çoğunuz biliyorsunuzdur ama kısaca tarif edyim yinede ; kabakları rendeleyip suyunu sıkın ve teflon tavada bir kaşık zeytinyağı ile yumuşayana kadar pişirin.Soğuyunca sarımsaklı yoğurtla karıştırın.

       Patlıcan salatası yapımına gelince ; patlıcanları ve biberleri ocakta közleyin ,patlıcanları soyup biberlerle birlikte küçük küçük doğrayın.soğanları ,domatesleri ve maydonozuda küçük küçük doğrayıp hepsini birlikte servis tabağına alın üzerine sızma zeytinyağ ,limon suyu ve tuzunu ekleyin karıştırın .

      AFİYET OLSUN.................

Hiç yorum yok: