12 Aralık 2014 Cuma

ÇİKOLATALI PASTA



         Bu pastayı rulo pastada kullandığım pandispanya hamurunu kullandım, 24 cm lik kelepçeli kalıba döküp pişirdim ve soğuyunca üç parçaya kestim.
 
   

KEK HAMURU
4 yumurta
4 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
5 dolu yemek kaşığı un

YAPILIŞI
  • Yumurtaların beyazını bir fiske tuzla iyice kabarıp,beyazlaşana kadar çırpın.
  • Unu ve kabartma tozunu bir kaba eleyin.
  • Fırın tepsinizi yağlı kağıtla kaplayın ve bir kaç damla sıvı yağla kağıdı yağlayın.
  • Yumurta sarılarını vanilya ve şekerle iyice çırpın.Daha sonra yumurta sarılarına sırayla çırparken yoğurt ve sıvıyağı ekleyin.En sonda elenmiş un ve kabartma tozu karışımını ekleyip,karıştırın.Sonrada mikserinizi kapayıp,bu kek karışımına yumurta beyazını ekleyin ve bir spatula yardımıyla iyice birbirine karışıncaya kadar karıştırın.
  • 24 cm lik kek kalıbına koyup 160 derecede pişirin.
                      KREMA
  • 160 gr bitter kuvertur çikolata parçalanmış 

  • ¼ su bardağı süt

  • 50 gr  tereyağ

  • 1 yumurta sarısı

  • 200 ml soğuk krema 

Hazırlanışı: Sıcak su üzerine koyduğunuz sos kabında (benmari usulü) çikolata,süt,ve tereyağı birlikte eritin,yumurta sarısını koyup hızlıca karıştırın
Başka bir kapta kremayı mikserle çırparak sertleştir. 
Çikolatalı karışım ılısın, kremaya ekleyip karıştırın

     AFİYET OLSUN..........



3 yorum:

Unknown dedi ki...

olamaz Ama ya bu saatte yapılma bu bana çok canım çekti ellerine sağlık arkadaşım

Fincan Teyze dedi ki...

Bloggerların iletişim bilgilerini arşivleyerek etkinlikler için daha ulaşılabilir hale getirebiliriz.
Hangi blog, hangi şehirde hatta ülkede,
Kısaca "Blogger Haritası"...

Bu listede olabilmek için öncelikle birkaç dakikanızı ayırarak
"Blogger Tanıtım Formu"nu doldurmanız gerekmektedir.

Bilgi için;
http://fincanteyze.blogspot.com.tr/p/blogger.html
Bloggerların iletişim bilgilerini arşivleyerek etkinlikler için daha ulaşılabilir hale getirebiliriz.
Hangi blog, hangi şehirde hatta ülkede,
Kısaca "Blogger Haritası"...

Bu listede olabilmek için öncelikle birkaç dakikanızı ayırarak
"Blogger Tanıtım Formu"nu doldurmanız gerekmektedir.

Bilgi için;
http://fincanteyze.blogspot.com.tr/p/blogger.html

Fincan Teyze dedi ki...

Sizi Blogger Haritamıza ekledim.
http://bloggerharitasi.blogspot.com.tr/2014/12/fusununmutfagi.html
Aynı zamanda google+/twitter/pinterest hesaplarımdan da paylaştım.
İlginiz için teşekkürler...
(Lütfen siz de http://fincanteyze.blogspot.com.tr/ bloğunu takipte olup olmadığınızı kontrol edin.)