27 Ekim 2012 Cumartesi

SUCUK İÇİ


   Kayseri ye özel lezzetlerden biride sucuk içidir.Kurban bayramında hazır elinizin altında bol bol et varken demenizi öneririm.Hazır sucukları tüketmekten çekiniyorsanız tam size göre bir lezzet tabiki bol sarımsak kokulu.Biz kokusundan dolayı  çok fazla tüketmediğimiz için az miktarda yaptım Kayseri de kurban bayramında bol bol yapılır hatta bağırsaklara doldurtulup sucuk haline getirilir.
 
   Sucuk içi yapmak için yağlı kıymaya ihtiyacımız var  1kg yağlı kıyma ,2 çorba kaşığı toz kırmızı biber ,1 tatlı kaşığı dolusu kimyon ,yarım tatlı kaşığı yenibahar ,1 tatlı kaşığı tuz, 4-5 diş sarımsak.




  Toz kırmızı biberin iyi kalite olması gerekir biz Cırgalan biberi kullanırız siz bulamazsanız Maraş biberi kullanabilirsiniz bütün malzemeyi bir kabın içerisine koyup elinizede bir eldiven takın ve iyice yoğrun bir gece bekletin.
   Sabah birazını pişirip tadına tuzuna bakın istediğiniz gibiyse buzdolabı poşetlerine bir pişirimlik koyup dondurucuya kaldırın istediğiniz zaman çözdürüp pişirebilirsiniz.



AFİYET OLSUN............

1 yorum:

gelibolu17 dedi ki...

1 Kasım 2012-1 Aralık 2012 Tarihleri arasında
77.Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğinde Bendeniz Yani Gelibolu17-MidedenKalbe Blogspotumda
birbirinden güzel tariflerinizi bekliyor olacağım,emrinize amade olacağım :)
Bir yorum uzağınızdayız,tek yapmanız gereken tarifinizi yayınlayıp,altına Porselen Demlik Çay Saati etkinliği için bana gönderdiğinizi belirten not düşüp bana haber vermeniz,elimden geldiği kadar çabuk gelip tariflerinizi alıp blogumda keyifle yayınlayacağım....
Şimdiden çoook teşekkürler,her zaman olduğu gibi beni yalnız bırakmayacağınızı biliyorum,hatta adım gibi eminim :)
Etkinliğimize Her zamanki gibi Herkes davetlidir,istediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz,
lütfen çayın yanında ikram edilecek tarifler olmasına özen gösterelim :)
Görüşmek üzere,hoş kalın,selamlar olsun....