12 Ekim 2012 Cuma

PDÇS-76 TARİF NO:78

Birincisin bloğundan etkinliğimiz için  un kurabiyesi tarifi var sırada herkesin severek yediği bir lezzet ellerine sağlık diğer tarifleri için  TIKLAYINIZ.........


BİRİNCİSİN-UN KURABİYESİ


                                  Günaydın:))
                   Hepinize hayırlı sabahlar:)
     Cumanın rahmet ve bereketi hepinizin üzerine olsun.Burada hava o kadar güzel ki,kaç gündür yağan yağmurun ve soğuğun ardından çıkan güneş sabah sabah içimi ısıttı doğrusu.Penceremden gelen kuş sesleri eşliğinde bu postu hazırlıyorum.Kuşlarda benim gibi sevdiler bugün havayı:))
   Bugün sizlere nefis bir un kurabiyesi tarifi ile geldim.Yıllarca aradığım un kurabiyesi tadını,tarifini nihayet sonunda yakalayabildim.Hepinizin bildiği un kurabiyesini birde benim yaptığım şekli ile  denemenizi tavsiye ediyorum:))
      MALZEMELER ve YAPILIŞI:
1 çay bardağı pudra şekeri(üzeri için)
1 paket oda sıcaklığında margarin,
1 kahve fincanı sıvı yağ,
4 yemek kaşığı buğday nişastası,
5 yemek kaşığı pudra şekeri,
4 su bardağı un
    Verilen malzemeler karıştırılarak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir.Hamur 2-3 parçaya ayrılarak uzun rulo şekline getirilir.Üzerine hafif bastırılarak yassılaştırarak 2 parmak eninde kesilir.Kesilen dilimlerin üstlerine çatal bastırabilir veya bıçakla çizgiler çizebilirsiniz.Hamurlar bitene dek bu işlem yapılır.
   Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizilen dilimler  150 derecedeki fırında 40 dakika pişirilir. Fırından çıkarıldıktan sonra ılıkken üstlerine 1 çay bardağı pudra şekeri elenir.Afiyet olsun..

   76. PDÇS Etkinliğinin sahibesi sevgili Füsun Hanım'a daveti için teşekkür ediyorum.Kendisine etkinliğinde kolaylıklar dileyerek bu kurabiyelerimi etkinliği için gönderiyorum.
    Arkadaşımızın birbirinden güzel tariflerine ulaşmak için  BLOGUNA uğrayın derim:)

                        Hayatınızda ki her şeyin gönlünüze göre olması dileklerimle..
                                                                                                 HOŞÇA KALIN:))

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Süper bir kurabiye tarifi herkes tereddütsüz deneyebilir. Bende evde eksik etmiyorum.

Sevgiler,
Vivi