5 Ekim 2012 Cuma

PDÇS-76 TARİF NO:58

Fincan Teyze bizler için annesinin yaptığı keki göndermiş etkinliğimize anne eli değen herşey gibi bu kekte harika görünüyor annesinin ellerine sağlık çok teşekkürler diğer tarifleri için TIKLAYINIZ.......


 

FİNCAN TEYZE-Annemin Keki


Ben artık kek yapmayacağım!
Aynı malzemeleri koyuyoruz.
Ben zaten annemden öğrendim ama ben yaptığım böyle kabarmıyor ;)
Anne eli böyle birşey demek ki!


Malzemeler

3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağından 2 parmak eksik sıvıyağ (3/4 su bardağı)
1,5 su bardağı süt
3,5-4 su bardağı un
Kabartma tozu
Vanilya
Kakao
Meyve şekerlemesi (İsterseniz damla çikolatada çok yakışıyor)

1 kaşık margarin (kek kalıbını yağlamak için)

Hazırlanışı

Önce yumurtalarla şeker çırpılır hem de kaşıkla...

Sonra içine yağ ve süt eklenir azıcıkta öyle karıştırılır.

Sonra un, kabartma tozu, vanilya eklenir ve yine kaşıkla yalancıktan çırpılır.

Keke kalıbı margarinle iyice yağlanır ve hamurdan 1 su bardağı kalacak şekilde kalıba dökülür.

Kalan kek hamuruna kakao eklenir ve kalıba dökülür.


170 derece fırında pişirilir.


Annem yaparsa bir karış kabarır, ben yaparsam takriben bunun 2/3'ü kadar kabarır.

Bakalım sizin ki ne kadar kabaracak...


Ellerine sağlık, anneciğim... 

Bu tarifi 76.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ için Füsun arkadaşımıza gönderiyorum.

Hiç yorum yok: