5 Ekim 2012 Cuma

PDÇS-76 TARİF NO:57

Dostbahçesinden tamda ismine yakışır çiçek gibi bir tarif geldi ben görür görmez vuruldum bu muffinlere şekerlerden bulursam hemen deneyeceğim nerde satıldığını bilen gören varsa bana yorum yazsın lütfen böyle el oyalayan zahmetli güzel görünümlü pastalar yapmayı çok seviyorum bu güzel tarifi etkinliğize gönderip bizimle pylaştığı için çok teşekkürler diğer tarifleri için TIKLAYINIZ.......


DOST BAHÇESİNDEN LEZZETLER-ÇİÇEK MUFFIN

Aslında bu tarifi sanırım senenin başında yayınlamıştım. O zaman çok hoşuma gitmişti ve gittiğim heryerede yapıp götürmüştüm,Sizlerle yeniden paylaşmamın nedeni Füsununmutfağı.blogspot.ca nin düzenlediği Porselen Demlik çay saatinin 76. sı için.

Size tarifi vereyim ama sadece çiçek şekli için..Muffın hamuru olarak bildiğim kolay kek tariflerinden birini uyguladım..Sizde öyle yapın ve şayet muffin kalıbınız yoksa pişirme kağıtlarından kullanın..(Bu 1. kısım..)


Muffınların üzerini kaplamak için Royal icing kullandım(evde bulunduğundan) . Sizde satın alabilir yada koyu puding de hazırlayarak muffinların üzerine sürebilirsiniz.(Bu 2.kisim )
Şimdi çiçek kısmı..
-1 pk.küçük boy marshmallow
- İstediğiniz renklerde kurabiye süsleme şekerleri (50 şer gr. yada ihtiyaç kadar/Çok ince toz şekere benzeyenden olacak)

İhtiyacınız kadar Marshmallow u köşeleme olarak kesin, şekerleri kaselere boşaltın, marshmallow ların kesik yerlerini şekere iyice batırın..kesilen yer hafif yapışkan oluyor. Değişik renkte şekerler kullanacaksanız herbir renkten bol miktarda kesik marshmallow hazırlamanız gerekecek muffın sayınıza göre.

Şekere bulama işi bitince icing sürdüğünüz muffin ın uç kısmından başlayarak tek tek kesik,şekerli marshmallow ları dizin..üste kadar, arzunuza göre orta kısma ister renkli şeker, ister çikolata koyun... Veeee karşınızda ki görüntüye şöyle bir bakın:))

Yapımı oldukça kolay ama birazcık el oyalıyor..ama zevkli uğraş:)


Not: Üst süsleme oldukça şekerli olduğundan muffın pişirirken şekerini çok az koyun derim. Benim aldığım marshmallow 250 gr...sadece 6 ad.muffin pişirdiğim için çok az kısmını kullandım.Türkiye de de sanırım satılıyor. İcing kullanırsanız, önce 1 muffın a sürüp, süslemesinide bitirip diğer muffın a geçin, icing çabuk kuruduğundan 
marshmallow ları yapıştırmak zor olur.

Dost bahçesinden arkadaşımız muffinlerin beğenilmesi üzerine ek bilgi yayınlamış çok teşekkür ediyorum 

ÇİÇEK MUFFIN ve PASTA HAKKINDA (Ek Bilgi)

Herkese Merhaba, sizlerle paylaştığım ve füsununmutfağı.blogspot.ca in düzenlediği PDÇS i etkinliğine gönderdiğim çiçek muffınlar la ilgili küçük bir paylaşım daha yapmak istiyorum. Kullandığım marshmallow lar fındık büyüklüğünde olup, nasıl kestiğime dair resmi evdeki büyük boy marshmallow ları kullanarak gösteriyorum, bazı arkadaşlar sormuşlardı.
Marshmallow lari koseleme kesin ic kisim yapiskan oluyor sekere batirin.


 Ayrıca şayet küçük boy unu bulamazsanız büyük boy olanlarla pasta yapıp süsleyebilirsiniz, ben yapmış olduğum pasta resminide sizlerle paylaşıp fikriniz olsun istedim.
Buyuk boy marshmallow ile yaptigim kek, 

 Bu arada renkli marshmallow lar bulursanız şekere batırmadan da muffın yada kek inizi süsleyebilirsiniz. .

Türkiyede ince renkli şeker bulamazsanız da, beyaz marshmallow ları kestikten sonra yapışkan iç kısımları, dövülmüş fındık veya badem e batırarak, yada sadece beyaz birakarak, muffin yada kek inize papatya görüntüsüde verebilirsiniz:)

MuffInlar için kesinlikle küçük boy, pasta için ise büyük boy kullanın. küçük çiçek şekli yaparken vakit alıyor ama şayet pasta denerseniz çok daha kolay çiçek şekli verirsiniz . Aklınızda bulunsun..Gönlünüzce bir hafta sonu diliyorum..




2 yorum:

Fincan Teyze dedi ki...

muhteşem görünüyor. Ben de annemin kekini gönderiyorum. alırsan sevinirim ben de etkinliğime bekliyorum. 1. Cicik boğaz çocuklar ne yer?

http://fincanteyze.blogspot.com/search/label/I.Cicik%20Bo%C4%9Faz%20%C3%87ocuklar%20Ne%20Yer%3F%20Etkinli%C4%9Fi

Sevgiyle kalın...

LEZiZ DÜSLER dedi ki...

Muffinler süpergörünüyorlar mutkala deneyecegim, arkadasimizin ellerine saglik...

Dünkü yayinladigim pancake küllahlarida istersen benim sayfadan kopyalayabilirsin canim. Kolay gelsin, sevgiler