27 Eylül 2012 Perşembe

PDÇS-76 TARİF NO:39

Nursevin hanım aramıza yeni katılmış blog açalı henüz iki ay olmuş kendisine aramıza hoşgeldin diyoruz tarifleri çok güzel ellerine sağlık bloğunu ziyaret etmek isterseniz TIKLAYINIZ.......


NURSEVİNCE LEZZETLER-Ay Çiçek Poğaça Pizza Tarifi

Ay Çiçek Poğaça Pizza 
Her pazar olduğu gibi bu pazar da oğlumun istediği oldu. Erken kalktım ve hamur yoğurdum. Uyandığı zaman hazır olmalıydı Çiçek Pizza. Çok güzel kabardı ve çiçeklerimin top topları o kadar büyüdüki çiçek pizza yerine tombul pizza oldular. Hem poğaça hem pizza. 

 
Ay Çiçek Poğaça Pizza Tarifi için Malzemeler:
 
6-6,5 su bardağı silme un
2,5 Su bardağı Ilık süt
1 çay bardağı zeytinyağı
2 yumurta 1 sarısı ayrılacak
1,5 çorba kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket insant maya 
 
İç malzemesi. Poğaçalara ,pizzasına : sucuk, kaşar ve sosis
İstediğiniz malzemelerden yapabilirsiniz. Ben Poğaçaların bazılarına kaçamak kıymalı ve peynirli iç
Hazırladım.
Bu arada kusurumuda söylemeden edemiyeceğim. Kaşar peynirini Poğaçalar orta kızarıklıkdayken tepsiyi çıkartıp ortasına döşedim. Offf maşallah ne güzel kabarmışlar dedim. Hemen acil tekrar fırına sürdüm ama ,en üst rafa ! maksat kaşar hızlı erisin ve hatta kızarsın istedim. Ama poğaçalarım yüksekde kalınca neredeyse yanıyordu. :(  
 

 
  AyÇiçek Poğaça Pizza Tarifi,
YAPILIŞI: 
*Unumuzu eleyelim. bardak sayısı kadar ayrı bir yerde bekletelim.
*Yoğurma kabımıza diğer malzemeleri alıp elimizle karıştıralım. bardak bardak unu yavaş yavaş yedirirken bir tarafdan yoğurmaya devam edelim.  Elimize yapışan bir hamur olsun. 10 dk daha yoğurup hamurla oynayalım . Bu sürede elimizdeki yapışan hamurda yoğurduğumuz hamurla buluşacak ve hamur mayalanmaya hazır bir hale gelecektir. (kesinlikle unu yavaş yavaş yediriniz yeterli geldiğinde bırakınız.) 1 saat kadar ılık bir ortamda üzeri kapalı mayalandıralım.
*Mayalanan hamurdan 2avuç içimiz kadar bir hamuru ayıralım ve fırın tepsimize göre merdane ile açalım. Açtığımız hamuurn üzerine tepsiyi oturtup 2. fotodaki gibi kenarlarından keselim tam tepsiye göre olsun. Tepsimizi çok az yağlayıp hamuru içersine oturtalım.
*Şimdi kalan hamurdan tepsimizin büyüklüğüne göre tahmini yumaklar alalım. Küçük yumakları açıp iç malzememizi tam ortasına koyalım ve kenarlardan toplayıp kapatalım. Kapalı yeri alta gelecek şekilde tepsideki hamurun etrafına dizmeye başlıyalım. Tepsimiz dolduğunda ortada kalan boşluğa pizza malzemelerimizi dizelim. (Her türlü pizza malzemesi olabilir. Hamurun altına çok hafif sulandırılmış domates salçası sürebilirsiniz)Yumurta sarısını da topların üzerine sürüp tepsi mayası için bir 10 dakika bekliyelim. 180 derecede soğuk fırına sürelim. Afiyet olsun.
 
 
Not: Teflon yada aliminyum tarzı bir tepsi kullanıyorsanız fırının orta rafına tepsiyi sürelim. Benim gibi cam fırın kabı ise öncelikle alt rafa sürelim, tepsimiz yaklaşık 15 dk.altını pembeleştirdikden sonra orta rafa alalım.
 
Tarifi birkaç ay önce Cahide ve Jibek hanımların sayfasında görmüştüm fakat denemeye fırsatım olmamışdı. Sebzeli yapmayı çok isterdim maalesef seçici bir oğlum var. :( Cahide hanım ortasını patatesli yapmış tam Ay çiçeği gibi olmuş.http://cahidejibek.com/2012/03/21/aycicegi-pizza-cicek-corek/ Asıl tarif burada. 
 

1 yorum:

mosguetravelerMosguetraveler dedi ki...

ARKADAŞLAR NE GÜZEL ŞEYLER YAPIYORSUNUZ ELLERİNİZE SAĞLIK
ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN
HAYIRLI AKŞAMLAR