26 Eylül 2012 Çarşamba

PDÇS-76 TARİF NO:35

 Yüksektopuklardan etkinliğimiz için güzel bir kek tarifi geldi ellrine sağlık etkinliğimize katıldığı için çok teşekkürler diğer tarifleri için TIKLAYINIZ..........





YÜKSEKTOPUKLAR-Cevizli Elmalı Kek
Bu tarifin orjinalinde ayva vardı.Görüntü muhteşemdi bende ayva çıkmasını beklemeden yaptım.
İlk defa böyle bir kek yaptım hem un oranı az hemde içinde ne süt var nede yoğurt...
Dergideki ölçüler bana az geldi çoğalttım.26 lık kelepçeli kalıpta yaptım.
3 yumurta
2\3 su bardağı şeker
2\3 su bardağı un du ama ben ....şekeri 1 bardak yapıp unu 2 bardak yaptım...
1 paket vanilya,1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı sıvı yağdı..ben 1 su bardağı sıvı yağ yaptım...
2-3 elma ince ince yarım ay doğranacak.
yarım su bardağı ceviz kırığı bunuda ben ekledim.
altına koymak için,
50 gr tereyağ,yarım çay bardağı esmer şeker(ben normal şeker koydum)
yumurta şeker çırpılır,yağ ilave edilir daha sonra kuru malzemeler ilave edilir çırpılır ve ceviz eklenir.
Tereyağ eritilir,kelepçeli kalıba dökülür ve şeker serpilir ve elmalar dizilir.Kek malzemesi dökülür kızgın fırında 175 derecede pişirilir.
Tadı çok güzeldi çok beğendiler benim kızım ve eşim keki pek sevmez ama 2 dilim yediler...
Bu tarifimi 76.Porselen Demlik Çay Saati etkinliğine ev sahipliği yapan arkadaşımız Füsuna gönderiyorum. Arkadaşıma kolaylıklar diliyorum bol tarifli bir etkinlik olsun...http://www.fusununmutfagi.blogspot.com/



1 yorum:

BENİMDENİZİM dedi ki...

Arkadaşım senin için nefis börek yaptım gelip alabilirsin