4 Nisan 2012 Çarşamba

ŞEHZADE LOKUMU



                    Yapması biraz meşakkatli ama yumuşak lezzetli bir pasta mutlaka denemenizi tavsiye ederim.
Keki büyük dikdörtgen borcamda pişirdim uzun kenarından 5 eşit parçaya ,kısa kenarından ise 2 eşit parçaya kestim 10 dilim kekim oldu ,daha sonra kekleri ikiye ayırıp üzerine krema sürdüm ve damla çikolatası koyup rulo yaptım ılık süte hızlıca batırıp hindistan cevizi içerisinde yuvarladım ve ruloların açılmaması için borcama yanyana dizdim.20 tane rulo pastam oldu.Akşamdan yaparsanız ertesi güne yumuşacık oluyor tabi üzerini streç film ile kaplamayı unutmayın.
             KEK İÇİN :     4 yumurta
                                 3 türk kahvesi fincanı şeker
                                3 çorba kaşığı süt
                                4 türk kahvesi fincanı un
                                1 paket kabartma tozu

      KREMA İÇİN :   3 su bardağı süt
                                2 yemek kaşığı un
                                2 yemek kaşığı nişasta
                                yarım su bardağı şeker
                                1 yemek kaşığı tereyağ
      Kremayı hazırlamak için sütü, nişastayı ,unu koyun ve karıştırarak pişirin kaynayınca altını kapatıp yağını ve şekerini koyup soğuyana kadar ara sıra çırpın.
      Yumurta(oda sıcaklığında) ve şekeri iyice beyazlayıp mayonez kıvamına gelene kadar mikserde çırpın ,diğer malzemeleride koyup yavaşca karıştırın .Yağlı kağıt serilmiş borcama döküp 170 derecede üzeri pembeleşene kadar pişirin.Biraz ılıyınca üzerine nemli bir bvez örtün.Tamamen soğuduğunda tarif ettiğim gibi kesin ve rulo haline getirin.

        DAHA ANLAŞILIR OLMASI İÇİN YAPIM AŞAMALARINI SİZİN İÇİN FOTOĞRAFINI ÇEKTİM.



           AFİYET OLSUN................

Hiç yorum yok: