4 Nisan 2012 Çarşamba

RAMAZAN PİDESİ


        Herkese hayırlı ramazanlar.
        Geçen ramazanda yapmayı çok istemiştim ama bir türlü fırsat olmamıştı ben de bu ramazan ilk günden yapmak istedim ,görünüşüde lezzetide çok güzel oldu.
        Pide oldukça büyük oldu bir dahaki sefer yaptığımda unu 3 bardak kullanmaya karar verdim tabiki suyunu sütünüde ona göre ayarlamak gerekiyor.
       MALZEMELER :     4 su bardağı un
                                    1 su bardağı süt
                                    1/2 su bardağı su
                                   1 yemek kaşığı şeker,1 tatlı kaşığı tuz
                                   1 yemek kaşığı kurumaya
                                   1 yemek kaığı zeytinyağ
        ÜZERİ İÇİN :    3 yemek kaşığı süt
                                   1 yumurta sarısı
                                   1 yemek kaşığı zeytinyağ

           Ben hamuru ekmek yapma makinasında yoğurdum ve mayalanmasını bekledim .İsterseniz elinizde yoğurup en az 1 saat mayalanmasını bekleyebilirsiniz.Hamur mayalandıktan sonra elinizle iyice yuvarlayıp un serptiğiniz tepsinin içinde düzgünce yuvarlak şekil verin(elinizle bastırarak).Üzeri için hazırladığımız malzemeye elinizi batırarak parmağınızla veya tahta bir kaşığın sapıyla hamurun kenarına iyice bastırarak yuvarlak şekil  sonra ortasına kareler yapın ve tepsinin ağzını diğer bir tepsiyle kapatıp yarım saat bekletin.Yarım saatin sonunda üzeri için hazırlanan malzemeyi iyice sürün ve susam serpin 200 derece ısınmış fırında kızarana kadar pişirin.

         AFİYET OLSUN............

Hiç yorum yok: