4 Nisan 2012 Çarşamba

ACIBADEM KURABİYESİ



             Daha öncede acıbadem kurabiyesi denemelerim olmuştu ama en başarılısı bu son denemem tarifi KRİSTAL KELEBEKTE görünce hemen yapmaya karar verdim çok nefisti hemen tüketildi sabaha sadece 2 tanecik kalmıştı denemenizi mutlaka tavsiye ederim.
            Orjinal acıbadem kurabiyesi bademle yapılır tarifte fındıkla yapılmıştı bende öyle yaptım tadıda acıbademe çok benziyordu sanırım çoğu yerde ekonomik oluşu nedeniyle fındık kullanılıyor.
            Tarifte 300 g fındık yazıyordu ama yumurtanızın boyutuna göre ve sadece yumurtanın akını kullandığım için fındık  miktarı fazla geldi yani fındığın hepsini birden koymayın hamurun kıvamına göre ekleyin.Fırının ısısınıda biraz daha düşük tutabilirsiniz çünkü alttan hemen yanmaya başlıyor 160 derece iyidir sanırım.Tarifi aynen kopyalayarak yazıyorum arkadaşımada bu tarif için çok teşekkür ediyorum.
Malzemeleri:

1 adet büyükçe yumurta(ben sadece akını kullandım)
1 su bardağı pudra şekeri
300 gr. ince çekilmiş kabuksuz fındık
1 paket vanilya

Yapılışı:

Bütün malzemeleri bir karıştırma kabında elimizle iyice karıştırıyoruz, hamur haline getiriyoruz. Hamurdan cevizden küçük parçalar kopartıp, (biraz yapışkan olduğu için gerektikçe elimizi suyla ıslatarak) yuvarlayıp, üzerine hafifçe bastırarak yassılaştırıyoruz. Yağlı kağıt serilmiş bir fırın tepsisine aralıklı olarak diziyoruz.

Önceden 175°’ye ısıtılmış fırında kurabiyelerin kenarları esmerleşmeye başlayana dek (üstü pembe olacak) pişiriyoruz. Bu süre fırınlara göre değişir; yaklaşık 10-15 dk. arası sürüyor. Çabuk piştiği için sık sık kontrol etmekte fayda var (fırının kapağını açmadan tabi:)).


            AFİYET OLSUN...................
        

Hiç yorum yok: