1 Nisan 2012 Pazar

MUHALLEBİLİ KURABİYE


    

          Bu kurabiyeleri sık sık yaparım ama ben hep yuvarlak olarak yapardım .Bloglarda gezerken YEŞİL KİVİ arkadaşımın bu şekilde yaptığını gördüm ve çok hoşuma gitti hemen denedim bir kaç tane de yuvarlak yapmadan duramadım .Görüntüde tadda harikaydı.Ben kendi tarifimi kullandım sadece şekil olarak değişiklik yaptım.

         HAMURU İÇİN :    1 Paket margarin
                                      4 yemek kaşığı yoğurt
                                      1 çay bardağı pudra şekeri
                                      1 paket kabartma tozu
                                      un

        MUHALLEBİ İÇİN  :      2,5 su bardağı süt
                                       3yemek kaşığı nişasta
                                       1 çay bardağı şeker
        Öncelikle muhallebi için verilenbütün malzemeler kaynayana kadar karıştırılarak pişirilir ve soğumaya bırakılır.

         Hamur için oda ısısındaki margarin şekerle iyice yoğrulur ve yoğurt eklenir bir süre daha yoğrulur.Kabartma tozu ve un da eklenerek ele bulaşmayacak kıvamda hamur hazırlanır .Hamur bir süre dinlendirildikten sonra oklavayla açılır 3-4 m olacak şekilde büyük karelere kesilir içerisine soğuyan muhallebi konur ve bohça şeklinde kapatılır uçlarının açılmaması için kürdan takılır.170 derecede hafif pembeleşinceye kadar pişirilir ,soğuyunca üzerine pudra şekeri serpilir.


            AFİYET OLSUN.................                                      

Hiç yorum yok: