1 Nisan 2012 Pazar

FIRIN SÜTLAÇ



    Herkese merhabalar ,uzun süredir bloğumu güncelleyemedim sanırım uzun bayram tatilinin rehavetini ancak atabildim.Bayramda bloğumu ziyaret eden yorum bırakan arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum tatilde olduğum için ben kendilerini ancak bayramdan sonra ziyaret edebildim.

             Uzun süredir etkinliklere katılamıyorum ,bu tarifi beni etkinliğe davet eden Birsel ve İrem arkadaşıma gönderiyorum ve kolay gelsin diyorum.

              MALZEMELER     :      1 litre süt
                                                      1 çay bardağı pirinç
                                                      2 yemek kaşığı nişasta
                                                      1 su toz şeker

            Pirinç suyla birlikte haşlanır,haşlanmış pirinçler kaynayan sütün içerisi eklenir ve nişastada bir miktar su ile açılır kaynayan sütten biraz alınarak ılıştırılır ve sütün içerisine bir yandan yavaş yavaş dökülerek bir yandan karıştırılır.Toz şekerde eklenerek 5 dakika kadar kaynatılır.Isıya dayanıklı kablara paylaştırılır.Fırın tepsisine biraz su konur sütlaçlar içerisine yerleştirilir 180 derecede ısınmış fırında üzeri kızarıncaya kadar bekletilir.Soğuyunca tercihe göre üzerine dondurma koyarak servis yapabilirsiniz.


                 AFİYET OLSUN.....................

Hiç yorum yok: