1 Nisan 2012 Pazar

MİKRODALGADA KEK



 Uzun zamandır mikrodalga fırında kek yapmak istiyordum dün akşam çayın yanına canımız tatlı birşeyler isteyince hemen yaptım hazırlaması 5 dk bile sürmedi pişmeside tam 10 dk yani toplam 15dk da kekimiz hazırdı.Biz çok beğendik yumuşacık nefis bir kek olmuştu.Acil durumlar için ideal bir çözüm.En çok hoşuma giden tarafı keki ayrı bir kapta çırpmadım fırına süreceğim kabın içerisinde tel çırpıcı ile çırparak hazırladım ve fırına sürdüm.İşte tarifimiz :

              MALZEMELER :              2 yumurta
                                                  1 büyük çay bardağı şeker
                                                  1 büyük çay bardağı süt
                                                  1/2 çay bardağı sıvıyağ
                                                  2 yemek kaşığı kakao
                                                  1 paket kabartma tozu
                                                   unu ölçmeden koyduğum için ölçü veremiyorum ama her zaman yaptığınız kek kıvamında olmalı

     
               Pişireceğiniz kabın içerisine yumurtaları ve şekeri koyup tel çırpıcı ile kısa bir süre çırpın yağı ve sütü koyun karıştırın daha sonra kakaoyu,unu ve kabartma tozunu ekleyin ve karıştırın ,üzerine fındık kırıkları serpin.Kabınızın kenarları  kirlendiyse kağıt havlu ile silin ve mikrodalga fırında 600 W da tam 10dk pişirin.Bu süre sonunda pişip pişmediğini bıçak batırarak kontrol edin .Fırından çıkınca üzerine 5-6 yemek kaşığı soğuk süt gezdirin.

             Kek hamurunu pişireceğimiz kabın içinde hazırlamamıza rağmen kek kaba hiç yapışmadan kolaylıkla çıkıyor.Ben pişirme kabı olarak salata kasemizi kullandım daha büyük veye küçük kablarda pişireceğiniz zaman malzeme miktarını ona göre ayarlarsınız.

          Fotoğrafıda pek beğenmedim ama tekrar yaptığımda daha iyi bir fotoğraf çeker değiştiririm artık....

             
             AFİYET OLSUN...............

Hiç yorum yok: