2 Nisan 2012 Pazartesi

ARNAVUT CİĞER



   Ciğer çok yumuşak ve nefis olmuştu hiç ciğer yemeyen eşim ve oğlum bile çok beğendiler ve birer tabak yediler.Dana ciğeri olmasına rağmen yumuşacıktı sanırım kabartma tozundan.

                 MALZEMELER :           500 g ciğer
                                                     3 kaşık un
                                                     yarım paket kabartma tozu veya karbonat
                                                     2 tane patates
                                                     1 su bardağı sıvıyağ
                                                     tuz ,karabiber  
                    
                 Ciğerin zarını alıp küçük küçük doğradım ,maden suyunda bekletecektim ama evde maden suyunun kalmadığını görünve bende yarım paket kabartma tozu attım ciğerlerin üzerine karıştırdım  biraz su koyup beklettim(1 saat kadar).Ciğerlerin suyunu iyice süzdürüp kağıt havluylada biraz kuruladım biraz karabiber birazda tuz attım.

                Ciğerleri kızartacağım zaman üzerine 2-3 kaşık un koyup süzgeçte salladım fazla ununu silkeledim.Sıvı yağda önce patatesleri kızarttım sonrada ciğerleri azar azar atıp 3-4 d kadar karıştırarak pişirip ( bu miktarda ciğeri üç seferde pişirebilirsiniz) kağıt havlunun üzerine aldım .Tabiki yanında pulbiberli soğan ve maydonozla servis yaptım.


                     AFİYET OLSUN...................

Hiç yorum yok: