30 Mart 2012 Cuma

MERCİMEKLİ KUSKUS SALATASI (SELVALI)


0
180

     Bu tarifle sevgili HİLAL(illede yemek) arkadaşımızın düzenlediği selvalı yemek tarifleri yarışmasına katılıyorum.
      Çok lezzetli ve görünüşüde şık bir salata tarifi.Tadanlar çok beğendiler umarım sizlerde beğenirsiniz.Misafirleriniz için değişik bir lezzet.

       MALZEMELER : 1 paket selva kuskus
                                    1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
                                    sızma zeytinyağ, 2 yemek kaşığı nar ekşisi
                                    5-6 dal yeşil soğan,1/2 demet maydonoz
                                    pul biber,kimyon
                                    1 tane limonun suyu
                                    
     Öncelikle kuskus tuzlu suyun içinde haşlanır ve süzülür.Derin bir kabın içerisine alınarak üzerine zeytinyağ dökülür,karıştırılır. Zeytinyağın miktarı size kalmış ben yarım çay bardağı kadar kullandım oldukça lezzetliydi.Üzerine mercimek ,nar ekşisi,limon suyu,tuz, baharatlar,doğranmış yeşil soğan ve maydonoz konur ve iyice karıştırılır.Servis yapılır.

      Selvanın kuskusunu ilk kez denedim ve çok memnun kaldım ,herkese tavsiye ederim.Yarışma ya katılmak için sanırım biraz geç kaldım ama desteklerinizi bekliyorum.

       AFİYET OLSUN.........

      

        




Hiç yorum yok: