29 Mart 2012 Perşembe

MAKLUBE


      
             Oğlumun isteği üzerine bu yemeği yaptım ,ilk defa yaptığım halde hiçde fena olmadı.Oğlum yemeğin ismini söyleyince biraz araştırma yaptım ve pişirdim ,iyikide pişirmişim nefisti.


                     MALZEMELER:          yarım kğ kuşbaşı koyun eti
                                                 3 küçük patates
                                                 2 su bardağı pirinç
                                                 tereyağ


                                     
             Etin üzerine 3 su bardağı su konarak haşlanır.Patatesler halka halka doğranarak kızartılır.Pirinçler ılık tuzlu suyla ıslatılır.Haşlanan etler süzülerek tencerenin dibine yerleştirilir.Tencerenin yan tarafına kızarmış patatesler dizilir.İyice yıkanmış ve süzülmüş pirinçler üzerine yerleştirilir.3 su bardağı sıcak et suyu yavaş yavaş pirinçlerin üzerine gezdirilir,tereyağ ve tuz ilave edilerek kaynayana kadar hızlı ateşte sonra yavaş ateşte pişirilir.Yarım saat kadar dinlendikten sonra tabağa veya tepsiye ters çevrilir.
          Ben tabağa ters çevirdim oğlumun ısrarlarına dayanamayarak tepsiye koydum ve etrafına salata ve yoğurt dizdim ,sizler içinde görüntüledim...

              

furkan muğaloğlu
furkan muğaloğlu | 24 Mart 2007, saat: 21:26
Çok güzel olmuş füşun teyce halamda gördüm halam tarifini ver bizede yapsın yap diyoruz yamıyo sen yapay mısın.
illedeyemek
illedeyemek | 04 Şubat 2007, saat: 22:22
maklube kalabalık misafirle toplu şekilde yenince nede güzel olur,ellerine sağlık....
guldence
guldence | 03 Şubat 2007, saat: 16:14
Merhaba, Çok güzel görünüyor. Eminim tadı da öyledir. Ellerine sağlık...
elmas-selami dincer
elmas-selami dincer | 01 Şubat 2007, saat: 23:26
Harukulade görünüm.İyiki oğlun istemiş.Afiyet olsun.
gulizce
gulizce | 29 Ocak 2007, saat: 14:20
geçen hafta sonu büyük kızım üniversiteli ablalarında ders çalışmaya gittiğinde onlara yapmışlar bu yemeği anlata anlata bitiremedi
buyuleyenmutfakkokusu
buyuleyenmutfakkokusu | 28 Ocak 2007, saat: 16:12
hayatım bayıldım yemeğin görüntüsüne ellerine sağlık 
mmmmmm 
nefis ya
orgusepetim
orgusepetim | 26 Ocak 2007, saat: 17:10
Ziyaretin için teşekkür ederim.Yemek bir harika görünüyor.Bizimkiler anne sen niye yemek bloğu açmadın diye sitem ediyor.Bu arada iyi tatiller.
sevalvemutfagi
sevalvemutfagi | 25 Ocak 2007, saat: 16:01
slmlar,iyiki oglunu dinlemissin bak hem sen ögrendin hem bizede ögrettin ellerine saglik canim cok leziz gözüküyor, 
sevgiyle kal...
fusununmutfagi
fusununmutfagi | 25 Ocak 2007, saat: 14:21
Okuldan gelipte bilgisayarı açtığımda öyle mutlu oldum ki anlatamam ,akşamki yazdığım tarife 9 yorum birden gelmişti.Hepinize çok teşekkür ediyorum. 
sevgiyle kalın..........
pembeli
pembeli | 25 Ocak 2007, saat: 12:08
Merhaba blogunuzu yeni keşfettim, çok güzel tarifleriniz var. 
Ellerinize sağlık.
minimutfak
minimutfak | 25 Ocak 2007, saat: 10:52
Bu yemeği okulda çok yapardık öğrenciyken, o yıllara gittim geldim şimdi, ellerine sağlık!
leziz
leziz | 25 Ocak 2007, saat: 10:17
eminim tadı görüntüsünden daha güzeldir.....harika görünüyor....offf offff..ellerine sağlık...oğluşunada afiyet olsun canım....
Baharcicegi
Baharcicegi | 25 Ocak 2007, saat: 01:09
Görüntüsü yetiyor,nefis ve lezzetli oldugu kesin,oglunuz agzinin tadini biliyor afiyet olsun
diyalogyemekleri
diyalogyemekleri | 25 Ocak 2007, saat: 00:45
bu yemeği bilirim,şahane olur ve siz de çok güzel yapmıssınız,hem de daha önce görmediginiz halde..ne diyeyim ellerinize sağlık..selamlar..
ozlemhan
ozlemhan | 24 Ocak 2007, saat: 23:41
Ablacım ne kadar değişik şeyler yapıyorsun ellerine sağlık baklava için çok teşekkür ederim sonucu sana yazacam .
filizinmutfagi
filizinmutfagi | 24 Ocak 2007, saat: 23:36
super olmus oglunda ıyıkı ıstemıs afıyet olsun ellerıne saglık bızde tarıfı almıs olduk
yumurtasepeti
yumurtasepeti | 24 Ocak 2007, saat: 23:23
walla ben bayıldım görüntüsünede , sofrayada , harika ellerinize sağlık... nerelerindir bu yemek acaba ...
misss
misss | 24 Ocak 2007, saat: 22:58
Tek kelimeyle şahane görünüyor ... Ellerinize sağlık... Çevresine patates dizmek ne kadar hoş bir görüntü vermiş. Ayrıca adıda enteresan ..

Hiç yorum yok: