29 Mart 2012 Perşembe

ARABAŞI


1
442
 
     
        İç Anadolu bölgesine has yöresel bir yemektir.Uzun kış gecelerinde ,akşam yemeğinden  sonra yatmadan önce yenir.Daha önce hiç yemeyenler arabaşını yutmakta zorlanabilirler evet yanlış duymadınız bu yemek çiğnenmiyor yutuluyor.Özellikle arabaşı yutmak için misafirler çağrılır,kalabalıkla yemesi daha zevkli olur.Bizim evde çok sevilen bir yemektir hazır tatildeyken yapıyım dedim.

        Hamurunun hazırlanışı;1 kase un
                                          6 kase su
                                          1 tatlı kaşığı tuz
        Suyun 4 kasesi tencereye konarak ısınmaya bırakılır.Kalan 2 kase su ile 1 kase un çırpıcı ile iyice karıştırılır ve su kaynamak üzereyken karışım süzgeçten süzülerek tencereye dökülür,tuzda konarak kaynayana kadar sürekli karıştırılır.2-3 dk kaynatılarak ıslatılmış tepsiye dökülür.Soğumaya bırakılır.
      
        Çorbanın hazırlanışı: Yarım tavuk haşlanarak ,küçük küçük parçalara ayrılır.Tencerenin içerisine biraz zeytinyağ,1 yemek kaşığı tereyağ konur,eriyince 2 yemek kaşığı domates salçası,1 yemek kaşığı biber salçası ilave edilip kavrulur,1 yemek kaşığı toz biber konur karıştırılır.Üzerine tavuk suyu ,1 paket tavuk bulyon eklenir.Ayrı bir yerde kavrulan 3 kaşık un sulandırılarak tencereye dökülür ,tavuklar ilave edilir birazda su eklenerek kaynamaya bırakılır.Çorbanın kıvamı domates çorbası gibi olmalı (gerekirse su veya kavrulmuş un eklenebilir).
       
        Farkedebileceğiniz gibi çorbanın ölçüsünü vermekte biraz zorlandım çünkü biz bunu göz kararı ve çok miktarda yaparız.

        Biraz da arabaşının nasıl yutulucağından bahsedeyim sizlere;çorba kaynar olarak derin kaselere konur(çabuk soğumasın diye)limon ve pul biber eklenir.Hamur kare kare kesilir alt tarafı üste gelecek şekilde çevrilerek tabaklara konur.Kaşıkla hamurdan alınıp ,çorbaya batırılır ve yutulur.HAMURU ÇORBANIN İÇERİSİNE KİM DÜŞÜRÜRSE BİR DAHAKİ SEFERE O YAPAR.Hamur sabahtan pişirilip dinlendirilirse daha güzel tutar.

         AFİYET OLSUN............

        
sakine
sakine | 06 Ağustos 2009, saat: 16:57
merhaba bende sitenizi yeni keşfedenlerdenim çok beğendim bir kayserili olarak bende arabaşına bayılırım yazılarınızın devamını diliyorum
isimsiz
isimsiz | 14 Ocak 2009, saat: 12:34
böle harika bir site olamazz bayıldım bütün arkdşlrıma tavsiye ediyorum girmeleri için tek kelimeyle süperrrrrrr:)
thesuuur
thesuuur | 06 Şubat 2007, saat: 23:49
Öncelikle ziyaretiniz icin tesekkür ediyorum,ben de sizi bir ziyaret edeyim dedim.Sayfaniz cok hosuma gitti,sizi arkadas listeme aliyorum. 
Arapasi yemegini cok duydum,televizyonda cok izledim ama,hic yemedim.Yapmayada cesaret edemedim.Tadini cok merak ediyorum,yani su anda denemeyi ne cok isterdim,resmi tam önümde,ellerinize saglik.Tekrar bulusmak üzere...
fusununmutfagi
fusununmutfagi | 04 Şubat 2007, saat: 19:26
sevgili fatma hanım ziyaretinize çok memnun oldum ayrıca arkadaş listenize eklemenizdede çok mutlu olurum 

sevgili özlem33 bence yılda bir kere yemekle yetinmeyin sizde deneyin derim zannettiğiniz kadar zor olmadığını göreceksiniz 

sevgili nehirs bu tavuklu çorba kış günü için ideal soğuk algınlığınada birebir tavsiye ederim 

sevgiyle kalın
nehirs
nehirs | 04 Şubat 2007, saat: 14:39
kar yagdimi kis geldimi corbadan vazgecmem hengi limonlu baharatli corba hangi hastaligin ustundne gelmemiski verdigin tarifte cok guzell ellerine saglik ayrica paylasim icin sagol
ozlemle33
ozlemle33 | 03 Şubat 2007, saat: 02:44
Herşey öyle güzel ve itinalıki söylicek bişey bulamıyorum.Ellerinize sağlık.Kayımvalidem bir araya geldiğimizde yapar arabaşını.Hepimiz çok severiz.Ama artık malesef senede 1 gün yiyebiliyoruz. 
Afiyet olsun.
sofram
sofram | 02 Şubat 2007, saat: 21:39
Canım öncelikle ziyeretiniz için teşekkürler, sayfalarınızı dolaştım geçekten güzel tarifleriniz var,bir ara çorbanızı da denemeyi düşünüyorum, yöresel tarifler ilgimizi daha çok çekiyor... sizi uygun görürseniz arkadaş listeme ekliyorum..sevgiler..
fatmaylahersey
fatmaylahersey | 02 Şubat 2007, saat: 17:58
eltoşum biliyorum senin arabaşın harika olur.canım çekti inanki.ama biliyorsun yarın benimde arabaşı günüm eltoşlarımla hepberaber yiyeceğiz inşallah. ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÖPTÜM.....
fusununmutfagi
fusununmutfagi | 02 Şubat 2007, saat: 14:31
buradaherşeyvar 
söylemiştim siz ağzınızın tadını biliyorsunuz gerçektende lezzetli bir çorbadır denemenizi öneririm 

sevgili güliz imkan olsada gelip yiyebilsen keşke ama yapması anlattığım kadar zor değil, çorbanın tadına baktıktan sonra eminim devamlı yapılacaklar listesine koyarsın 

sevgiyle kalın 
gulizce
gulizce | 02 Şubat 2007, saat: 08:44
çorba lezzetli bir yemeğe benziyor da yapması zor gibi ama yaaa en iyisi ben sana geleyim de sen yap ben de yiyeyim yoksa zor yani
buradaherseyvar
buradaherseyvar | 01 Şubat 2007, saat: 23:43
Eşim de o yöreden olduğu için biliyorum bu çorbayı. Bir kere yemiştim ama yutamadım tabii, çiğnedim. Tadı güzel oluyor....<sizin de elinize sağlık, sevgiler....

Hiç yorum yok: