29 Mart 2012 Perşembe

ELMALI KURABİYE


2
               

       Bu nefis elmalı kurabiyeleri yapıp annemlere götürdüm . Tadına bakan herkesden tam not aldı.Şimdiye kadar çok elmalı kurabiye yaptım değişik kişilerin yaptıklarını yedim ama hiçbirisi bunun kadar güzel değildi.Tarifi büyük eltimin kızkardeşi Süreyyadan aldım kendisi de çk güzel pastalar yapar.Yağ miktarı biraz fazla ama lezzetin sırrıda burada sanırım .Az yemekte fayda var tabiî ki dayana bilirseniz.Kurabiyelere önce ay şekli vermeye çalıştım ama fazla vaktim olmadığından yuvarlak şekiller verdim.
       
        MALZEMELER :1 paket margarin
                                     1 çay bardağı sıvıyağ
                                     2 yumurta
                                     1 çay bardağı pudra şekeri
                                     ½  paket kabartma tozu

                                      3 orta boy elma
                                       Tarçın ,ceviz
                                      3 yemek kaşığı toz şeker

    Elmalar soyulur,rendelenir üzerine toz şeker konularak pişirilir ve ceviz eklenerek soğumaya bırakılır.hamuru yapmak için ;oda sıcaklığındaki margarin elde yumuşatılır,pudra şekeri ve  yumurtalar konularak el ile iyice çırpılır. Kbartma tozu ve un eklenir(hamur ele yapışmayacak kıvama gelene kadar) yumuşak bir hamur yapılır.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılarak yuvarlanır ,elle bastırılarak çay tabağı büyüklüğünde açılır içerisine elmalı iç konarak kapatılır ve kapatılan yeri alta gelecek şekilde tepsiye dizilir.
      170 derece fırında hafif pembeleşene kadar pişirilir.Soğuyunca üzerine pudra şekeri küçük bir süzgeçle elenir.


sef
sef | 14 Şubat 2007, saat: 10:56
fusuncum cevabın icin teşekkurler sözlerimde samimiyim ahsenide değisikliklerdeki başarısı icin kutluyorum benim icin öp olur mu.şekerli pastadan bende istiyorummmmmmm. 

"canın sağolsun tatlım ne zaman istersen gel..."

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 14.2.2007 saat: 12:45
sef
sef | 07 Şubat 2007, saat: 22:35
fusuncum blogunun yeni haline bayıldım.bilgisayarın başına otururken mutsuzdum ama blogunda kücük bir yolculuk yapınca yeni halini kelebeğin güzelliğini, okun yerine gelen ciceğin güzelliği,renkler hepsi herzamanki gibi tarifsiz güzel .bazen kelimelerin nekadar kifayetsiz oldugunu duşünürüz ya şimdi aynen öyle hissediyorum.tesekkürler yine harikasın 

''Güzel sözlerin için tesekkürler.Sef gordugun degişikleri güzellikleri ahsenciğim benim için ugrasıp yaptı.SEVGİLER''

Düzenleyen fusununmutfagi gün: 8.2.2007 saat: 09:25
gonlumce
gonlumce | 06 Şubat 2007, saat: 10:07
hımmm harika görünüyor ellerine sağlık bayılırım beyaz kurabiyelere hele birde içine elma girdiyse yeme yanında yat:)))
filizinmutfagi
filizinmutfagi | 05 Şubat 2007, saat: 20:25
ben senı sobeledım ıznınle yazarsan oyuna katılırsan sevınırım
misss
misss | 05 Şubat 2007, saat: 18:05
Elmalı kurabiyeleri bene çok severim.. Bir de bunu deneyelim bakalım.. :) 

Ellerinize sağlık
buyuleyenmutfakkokusu
buyuleyenmutfakkokusu | 05 Şubat 2007, saat: 08:58
elmalı pastaya asla hayır demem 
arabaşıda çok güzel gözüküyor ama ben sadece çorbasından alıyım... 
ellerine sağlık
sofram
sofram | 05 Şubat 2007, saat: 08:38
canım ellerine sağlık, elmalı pasta çeşitleri her ne şekilde olursa olsun çok güzel oluyorlar, ben kremalı pastalardan daha çok severim...afiyetler olsun, görüntü de mükemmel...sevgiler..
gulizce
gulizce | 05 Şubat 2007, saat: 01:21
harika olmuş kurabyeler ellerine sağlık aldım tarifini
leziz
leziz | 04 Şubat 2007, saat: 23:18
canım kurabiyeler harika görünüyor...ellerine sağlık.....
filizinmutfagi
filizinmutfagi | 04 Şubat 2007, saat: 23:12
elmalı cok guzel oluyor elıne saglıksuper olmus
ayseyaman
ayseyaman | 04 Şubat 2007, saat: 22:20
Paylaştıkça herşey daha güzel! 
Ellerinize sağlık, kurabiyeler çok hoş, bembeyaz görünüyor. 
Sevgilerle 

Hiç yorum yok: