30 Mart 2012 Cuma

3 RENKLİ PATATES SALATASI



      
           
      
        Her hafta yapılan P.D.Ç.S. Etkinliğine sağ olsun blogcu arkadaşlarım davet ediyor ama bugün yarın derken etkinliği kaçırıyorum bu defa elimi çabuk tutup sefertası blogunun sahibi arkadaşıma tarifi gönderiyorum ve daveti için çok teşekkür ediyor kolaylıklar diliyorum .

       Salatanın resmini daha önce yayınlamıştım fakat tarifini vermemiştim gelen yoğun istek üzerine tarifini yayınlıyorum çok şık ve çok lezzetli bir salata .

       1,5- 2 kilo kadar patatesi soydum ince ince doğrayıp az su ile haşladım. Piştiğinde içinde su kaldıysa süzün ve içerisine tuz ,kimyon,karabiber,zeytinyağ döküp ezin ve patatesi üçe ayırın ; bir   parça mor lahanayı rendeleyin limon sıkın ve patateslerin bir kısmına karıştırıp silikon kalıba iyice basın. Diğer kısmına ince doğranmış maydonoz ve dereotu ile karıştırın ve lahanalı patatesin üzerine   basın .
Patateslerin kalan kısmınada rendelenmiş havuç ve toz kırmızı biber ekleyip karıştırıp diğer patateslerin üzerine basın  .Kalıptan çıkarınca üzerine sarımsaklı yoğurt döküp servis yapın .

       Ben silikon kalıp kullandığım için salatayı kalıptan çıkarmam çok kolay oldu eğer silikon kalıbınız yoksa kek kalıbınızın içine streç film serin ve patatesleri basın çok kolay çıktığını göreceksiniz.

        AFİYET OLSUN...............

Hiç yorum yok: