26 Nisan 2015 Pazar

CAKE POPS




      Bu güzel lokmalık kekleri yarın bebeği olucak eşimin yeğeni EDACIM için yaptım.Edacım çok özendi herşeyi titizlikle hazırladı umarım bunlarıda beğenir.

      Ev halkı tadına baktı ve çok beğendi tam not aldı özellikle eşimden.Bol çikolatalı bir tarif oldu.

       Çikolatayı tamda bu tarifin öncesinde İstanbul daki gelinimiz ARZUCUM gönderdi sağaolsun herzaman görümcesini düşünür .Kendisine arkadaşı AYNUR Hanım vermiş  çok teşekkür ediyorum her ikisininde ellerine sağlık.Çikolatayı bol bulmuşken bende bol bol kullandım.

        Benim tam 60 tane cakepopslarım oldu.Büyük fırın tepsisi ile kakaolu bir keke pişirdim siz hazır baton kekte kullanabilirsiniz.Kek soğuyunca ufaladım ve 200ml lik sıvı kremayı biraz ısıtıp içerisine 100g çikolata koyup ateşten aldım ve eriyene kadar karıştırdım kekin içine ve yoğurup kurabiye hamuru kıvamına gelmesi gerekiyor ganajı dikkatli döküm kuru olursa biraz süt ilave edebilirsiniz benimki tam geldi.
 
       Ben hepsi aynı büyüklükte olsun diye parça parça koparıp tek tek tarttım 25-26 g oldu hepsi sonra bunları yuvarladım.Çilolatayı parçalayıp benmari usulü erittim daha önce lolipop çubuklarına kurdele bağlamıştım ve şeker hamurundan çiçek hazırlamıştım.Çubukları eriyen çikolataya batırıp keklere sapladım bu aşamada iyice içine itelemelisiniz.Çikolatalar donana kadar dolapta bekletin.



          Çikolata donunca kekleri erimiş çikolataya batırıp fazlasını sallayarak akıtın ve yağlı kağıtın üzerine koyup biraz bekleyip süslemelerini yapın çok beklerseniz çikolata donuyor ve şekerler üzerine yapışmıyor benim birkaç tanesi öyle oldu.
Bu kısım böyle anlattığım kadar kolay olmuyor biraz sıkıntılı çikolata heryere bulaşıyor kekler çikolatanın içine düşüyor yanınızda bir yardımcı olursa daha iyi olur sanırım tek başına zorluyor.

Sonuç beni gayet mutlu etti ilk defa yapmama rağmen tadıda görüntüsüde çok güzel oldu.







2 yorum:

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Çok şirin olmuşlar, ellerine sağlık Füsuncum:))

mutfagabuyrun dedi ki...

harika görünüyor.ellerinize sağlık.