12 Ekim 2012 Cuma

PDÇS-76 TARİF NO :76

Hanife hanım  çok şirin kurabiyeler yapmış çayın yanında nefis olur benekli benekli çok hoş görünüyor ellerine sağlık arkadaşımızın diğer tarifleri için TIKLAYINIZ.....


HANİFE 1-BENEKLİ KURABİYE


Hayırlı cumalar dilerim tüm ziyaretçilerime,cumamız mübarek olsun Rabbim cumamızı layıkıyle geçirmeyi nasip eylesin...
 Kurabiyeyi çok severim özelliklede tatlı kurabiyeyi...
Geçenlerde nette gezinirken yine yemek tariflerine bakarken Kanaltürkte yayınlanan tatlı süprizler proğramını gördüm Berna hanım beyaz şeker hamurunu pembe puantiyeli yapıp kurabiyelerini süsledi..
Bende aynı işlem neden kurabiye hamurunda olmasınki diye düşünüp benekli kurabiyeler yaptım hemde gıda boyası kullanmadan doğal yolla ..
Şimdi yapım aşamalarına ve malzemelerine bakalım...
1/2 paket margarin ve tereyağı karışımı(yalnızca margarinde olur)
1 yemek kaşığı kadar nişasta 
1 çay bardağı kadar pudra şekeri
1 çay bardağı kadar sıvıyağ
Bir çimdik kabartma tozu
1 silme yemek kaşığı kadar kakao 
Vişne marmelatı ve vişne suyu(çok az yeterli olur)
Margarin,sıvıyağ ve şekeri elimle karıştırdım,kabartma tozunu ve birazda un ekleyip karıştırdıktan sonra ceviz kadar bir parça ayırdım... Kalan hamura aldığı kadar un ekleyip orta sertlikte hamur hazırladım...
 Ayırdığım hamura kakao ve un ekleyip küçük bir hamur yaptım... Diğer yanda rondodan geçirdiğim vişne marmelatına çok az vişne suyu ekleyip unla ceviz kadar hamur yaptım.
Ama bu pembe hamur çok kıtır lezzetsiz bir hamur oldu bu yüzden pembe hamurumuzu sade hamuru yaparken yağları,şekeri,çok az un ve kabartma tozu ekledikten sonra bu karışımından küçük ceviz kadar alıp vişne suyu ve marmelatıyla aldığı kadar unla hamur yapmak daha iyi sonuç verir.. 
Hamuru çok inceltmeden fazla una bulamadan açtım..
Renkli hamurdan minik minik parçalar koparıp elimle yuvarladım hamurun üzerine rastgele yerleştirdim..
Merdaneyle üzerinde bir kere geçtim merdaneyle tekrar geri dönmedimki benekler hamurdan ayrılmasın..

Yuvarlak kalıbla hamuru kestim...Isıtılmış fırında pişirdim..
Kurabiyelerimi Füsun hanıma gönderiyorum..
Hepimize mutlu hafta sonu dilerim... 

Hiç yorum yok: