20 Eylül 2012 Perşembe

PDÇS-76 TARİF NO:9

  Yer sofrasından sizler için güzel sütlü bir tatlı bu sıcak günlerde içimizi ferahlatacak bir lezzet diğer güzel tariflerede ulaşmak isterseniz TIKLAYINIZ.......



YER SOFRASI-Şeftalili Keşkül


Sütlü tatlıları siz de ben gibi diğer tatlılardan ayırıp onlara öncelik veriyorsanız ve de meyveli tatlılara ilginiz varsa bu tatlı ikisini de içinde barındırıyor. Şeftalili keşkül var sırada. Çok bildiğimiz keşkülün meyvelisi nasıl olur demeyin. Oktay Usta yapmış, ben de denedim. Siz de denemeye ne dersiniz?:)
Bu tarif Füsun’un Mutfağı’nın ev sahipliği yaptığı P.D.Ç.S. etkiniliğine gidiyor:) Kendisine etkinlikte kolaylıklar diliyorum.
Şeftalili Keşkül:
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 3 adet şeftali
  • 1 yumurtanın sarısı
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 paket vanilya (ben kullanmadım)
  • 1 su bardağı badem (kabukları sıcak suda ayrılmış çiğ badem)
Şeftalilerin kabuklarını soyun ve ikisini rondoda püre haline getirip birini dilimleyin.
Sütü 1 su bardağı kadarını ayırıp tencereye alın. İçine şekeri ilave edip ocağın altını açın. Yumurtanın sarısını, un ve nişastayı kenara ayırdığınız soğuk süt ile açın. Kaynamaya başlayan süte ekleyin. Sürekli karıştırmaya özen gösterin. Şeftali püresi ve vanilyayı ekleyip göz göz oluncaya kadar kaynatıp sıcakken kaselere paylaştırın. Oda sıcaklığına gelince üstüne şeftalileri dizin. Buzdolabında bir kaç saat bekletin. Bu şekilde şeftaliler biraz kararabilir. O nedenle dilimli şeftalileri servisten hemen önce de keşkülün üstüne yerleştirebilirsiniz.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: