23 Eylül 2012 Pazar

PDÇS-76 TARİF NO:21

  Kalbe giden yol bloğundan güzel bir tiramisu tarifi var ellerine sağlık oldukça lezzetli görülüyor diğer güzel tarifleride görmek için TIKLAYINIZ...........

KALBE GİDEN YOL-TİRAMİSU


Günaydın arkadaşlar !Bugün sizlere Füsun arkadaşımızın evsahipliği yaptığı porselendemlik çay saati için hazırladığım herkesin kendince birşeyler ekleyip özünde aynı olan Tiramisu tarifi vermek istedim.Ben kekinide kendim yapıyorum ve çayın yanındada bayılıyorum!Haydi buyrun tarife;
KEK İÇİN:4 yumurta
2 su bardağı tozşeker
1 su bardağı süt
4/3 su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
3 kaşık kakao
2 su bardağı un
Yumurta ve şekeri iyice çırpalım,sıvıyağ ve sütü koyuptekrar çırpalım.En son un,kakao ve kabartma tounu koyup karıştıralım ve büyük dikdörgen borcamın altına yağlı kağıt serip harcımızı boşaltalım.140 derecede 40 dak. Pişirelim kürdanla kontrol edip çıkaralım ve soğumaya bırakalım!Krema için;1 litre süt
2 kahve fincanı un
2 çay fincanı şeker
1 yumurta sarısı
1 paket labne peyniri
1 paket krema
Sütü tencereye koyalım,içine unu,şekeri,yumurta sarısını koyup karîştırarak pişirelim,bir iki kaynadıktan sonra krema ekleyip yedirelim ve altını söndürelim.Arada karıştırarak biraz soğutalım ve labneyi ekleyip çırpalım ve soğumaya bırakalım.
Keki ıslatmak için;
2  yemek kaşığı granül kahve
2 yemek kaşığı seker
Keki ortadan ikiye ayıralım ve kahveyi ayrı ayrı 2 büyük su bardağına hazırlıyalım.Kekin alt kısmını Bir bardak kahveyi yedirecek iyice ıslatalım, kremanın yarısından daha azinı döküp yayalım.Üstüne diğer keki kapatıp yine ıslatalım ve kremayı her yerine sürelim.Akşamdan yaparsak dinlenir ve daha lezzetli olur.Üstüne kakao serpelim ama ben ikram etmeden hemen ônce kakaoyu serpiyorum ıslanmamış oluyor.Afiyet olsun:)

1 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

slm canım.sitemde senin için tarif var.alırsan sevinirim.sevgiler.