21 Haziran 2012 Perşembe

COCOSTAR KEK



       Bu kekleri görünce mutlaka denemem gerektiğini düşündüm ve babalar günü için hazırladığım kahvaltı sofrasında yaptım,hindistan cevizi seviyorsanız bu tarif tam size göre ...
       Hangi sitede gördüğümü hatırlayamadım ama zaten ordaki tarifin  yağ oranı çok fazla olduğu için ben tarifi ben kendime göre uyarladım çokta güzel oldu.Özellikle hindistan cevizli kısmı çok lezzetli oldu.

          KEK İÇİN MALZEMELER:      4 yumurta
                                                         1 su bardağı şeker
                                                         2 yemek kaşığı kakao
                                                         1 su bardağı yoğurt veya süt
                                                         yarım su bardağı sıvıyağ
                                                         2 su bardağı un
                                                         1 paket kabartma tozu
                                                         yarım çay kaşığı karbonat üzerine yarım limon suyu
                                                         kek fırından çıkınca ıslatmak için 1 çay bardağı süt

                           KREMASI İÇİN:       yarım litre süt
                                                        6 çorba kaşığı irmik
                                                        1 çay bardağı  şeker
                                                       2 su bardağı hindistan cevizi
                                                       2 yemek kaşığı tereyağ (60-70 g kadar)

                                 ÜZERİ İÇİN :      1 paket bitter çikolata (80 g)
                                                       2 yemek kaşığı çokokrem

       Öncelikle yumurta ve şeker 5 dakika çırpılır ,yoğurt,kakao ve yağ eklenip çırpılır  un ,kabartma tozu ,karbonat (üzerine yarım limon suyu sıkılır) konur ve karıştırılır .Yağlanmış orta boy dikdörtgen borcama dökülüp 170 derecede pişirilir.Fırından çıkınca üzerine soğuk süt kaşık kaşık gezdirilir.
       Kek pişerken süt ve irmik ocağa konarak kaynayıncaya kadar karıştırılarak pişirilir kaynayınca şeker konur 1-2 dakika kaynatılıp ocaktan alınır.Tereyağ ve hindistan cevizi eklenir yağ eriyene kadar karıştırılır.
       Kek ılıyınca üzerine krema düzgünce yerleştyirilir(kıvamı biraz kou oluyor kekin üzerine kaşık kaşık paylaştırıp düzeltin).
       Çikolatayı ve çokokrem beraber benmari usulu eritip kremanın üzerine yayın ve biraz soğuyunca çatalla şekil yapın dolapta bir süre dinlendirip servis yapın ben akşamdan yaptım .



             AFİYET OLSUN...............


 

Hiç yorum yok: