1 Nisan 2012 Pazar

ZENCEFİLLİ YOĞURTLU TAVUK



 
                     Bu tavuk tarifini Amerika da yaşayan ve şimdi Türkiye de olan çok sevdiğim arkadaşım AYŞE verdi.Hintli arkadaşlarının öğrendikleri kendilerinin de çok sevdikleri ve sık sık yaptıkları bir tarif olduğunu söyleyince bende denemek istedim. Sonuçtanda çok memnun kaldık ev halkı tadına bayıldı.Kendisine bu güzel tarif için çok teşekkür ediyorum.                                                                                         Bu arada blogumun Amerika daki Türk arkadaşları tarafından takip edildiğini söylemesi beni çok mutlu etti .Hepsine Türkiye den selam gönderiyorum.

             MALZEMELER    :            1 Kg tavuk (ben ızgarabut kullandım)
                                                   3 yemek kaşığı sulu yoğurt 
                                                   1 tane kuru soğan
                                                   6 diş sarımsak
                                                   2 yemek kaşığı zeytinyağ
                                                   zencefil,köri,kimyon,karabiber,pulbiber(hepsinden 1 çay kaşığı dolusu kullandım)

         Zeytinyağını tencereye koyun doğranmış soğan ve sarımsakları koyup kavurun ,bütün baharatları ekleyip karıştırın ve yoğurdu koyun iyice karıştırıp (yoğurdu koyduğumuzda ocağın altını kapatıp iyice özeyelim ,yoğurdun kesilmemesi için tekrar ocağı yakalım )tavukları ve tuzunu ekleyin ,tencerenin kapağını kapatıp pişmeye bırakın . Tavuklar suyunu çekip yumuşayıncaya kadar yaklaşık 1 saat kadar kısık ateşte pişirin.                                                   

Bu yemeğin özelliği bol baharatlı olması evinizde değişik baharatlar varsa ekleyebilirsiniz.Ben yazdığım baharatlara ek olarak muskat ve beyaz biberde ekledim.

           AYŞE geldiğinde bu yemeği tavuk inciklerin derisini çıkarıp etli kısımlarıda bıçakla çizerek pişirdik ,nefisti.

          
             AFİYET OLSUN..................

Hiç yorum yok: