4 Nisan 2012 Çarşamba

YABAN MERSİNLİ PANKEK



              Daha önce yaptığım pankeklere çikolata kreması sürüp afiyetle yiyorduk bu seferde meyveli denedim nefisti birkaç tanesine ceviz koydum ama cevizler biraz sertleşmişti pek tavsiye etmiyorum bir de değişik olarak hamura yoğurt ekledim çok daha yumuşak kıvamda oldu işte tarif;
            MALZEMELER :         2 yumurta
                                        1 su bardağı süt
                                        1 su bardağı yoğurt
                                        2 çay kaşığı kabartma tozu
                                       1 tatlı kaşığı şeker,çok az tuz
                                       un (yaklaşık 2 su bardağı ama ikinci bardağı kontrollü dökün)
     Yumurta ,süt ve yoğurt tel çırpıcı ile iyice çırpılır diğer malzemeler ilave edilir.Kıvamı boza kıvamında olmalı krep hamurundan biraz daha koyu.Büyük teflon bir tava iyice ısıtılır ve kepçe ile azar azar hamurdan dökülür hamurların üzerine yaban mersini serpilir ve iyice göz göz olunca çevrilir .Diğer tarafıda pişince alınır.Hamurları küçük bir kepçe ile veya yarım kepçeden daha az koyabilirsiniz.Ben pankek yaparken artık tavayı hiç yağlamıyorum gayet güzel pişiyor ,büyükçe bir tavada benim yaptığım gibi 3 tanesini yanyana pişirebilirsiniz.

             AFİYET OLSUN................

Hiç yorum yok: