5 Nisan 2012 Perşembe

ŞEKER HAMURLU KURABİYE





           Bu kurabiyeleri doğum yapacak olan kuzenim SERAP için kızkardeşi ile birlikte bu akşam hazırladık.Şeker hamurunu marchmellow şekerleri ile yaptım çok lezzetli mis gibi kokulu şeker hamurumuz oldu 3 paket şekerden epeyce hamur oldu ve birazıda arttı.
          Bu seferki yaptığım kurabiyelerde oldukça lezzetli oldu ,kurabiyenin şekerinide az koyarak tadını dengeledim.
          KURABİYE TARİFİ:   250 gr margarin
                                          1 yumurta
                                          1 yemek kaşığı süt
                                          1 çay bardağı pudra şekeri
                                          1 çay kaşığı tarçın
                                          1 çay kaşığı zencefil
                                          yarım çay kaşığı karbonat
                                          aldığı kadar un
    Hamuru yoğurup 1 saat kadar dinlendirdim ve yarım santim kalınlığında açıp kalıpla şekil verdim ve 180 derece fırında hafif pembeleşene kadar pişirdim .Soğuduktan sonra şeker hamuru ile kaplayıp süsledik.


    Şeker hamurunun tarifini  AYŞE YAMAN IN sitesinden aldım burayı tıklayarak tarifi alabilirsiniz, daha öncede şeker hamuru yapmıştım ama bunu daha çok beğendim daha lezzetli oldu tavsiye ederim.BEN ŞEKERLERİ MİKRODALGA FIRINDA ERİTİM ÇOK DAHA KOLAY VE ÇABUK OLDU 20 SN SÜRELERLE BUZ ÇÖZMEDE ERİTTİM.








Hiç yorum yok: