5 Nisan 2012 Perşembe

PIRASALI VE ISPANAKLI KİŞ



            Kiş yapmayı ilk olarak denedim ,daha öncede de hiç yememiştim önce pırasalı kişi yaptım çok beğenilincede iki gün sonra ıspanaklısını yaptım ikisinide çok beğendik ama ıspanaklı olan daha çok beğenildi.Birçok tarife baktım ama hamurdaki yağ miktarının fazla olması beni kiş yapmaktan caydırmıştı sonra YASEMİNİN tarifindeki yağ miktarı makul olunca ben tarifi biraz daha kendime göre şekillendirerek bu nefis tadlara ulaştım denemeyen varsa mutlaka denesin derim bugün bizim evde yine pırasalı kiş var.
        
          Hamur için:         50 gr tereyağ (oda ısısında)
                                    1 yumurta
                                    1 yemek kaşığı dolusu yoğurt veya 2 yemek kaşığı süt
                                    1 çay kaşığıkabartma tozu
                                    1 çay kaşığı tuz
                                    aldığı kadar un
    Hamur için bütün malzemeleri koyup elinizle biraz karıştırın un ilave edip kulak memesi yumuşaklığında hamur yapın ama hamurla fazla uğraşıp hamuru lastikleştirmeyin.Hamuru bir poşetin içerisinde buzdolabında 1-2 saat bekletin.
         Ispanaklı iç için:         Bir bağ ıspanağı temizleyip salata kurutucusu ile kurutun ve doğrayın zeytinyağında kavrulmuş ir kuru soğanın içerisine koyup suyunu tamamen çekinceye kadar karıştırarak pişirin ılıyınca içerisine bir kase peynir ekleyin ben lor peyniri kullandım,tuzu biberini ayarlayın.

        Pırasalı iç için :     Yarım kilo kadar pırasayı incecik doğrayıp zeytinyağında kavurun ,tuzunu biberini koyun içerisine bir kase peynir ekleyin isterseniz bir kasede haşlanmış tavuk koyabilirsiniz.

        Üst malzemesi için :        2 yumurta
                                                   1 küçük çay bardağı süt
                                                   yarım çay bardağı krema
       Yapılışı  :         Hamur yuvarlak borcama göre açılır ve yerleştirilir,üzeri çatalla bir kaç yerinden delinir.Hamurun üzerine pırasalı veya ıspanaklı har konur üzerine çırpılan yumurta süt ve kreme eklenir hamurun kenarları fazla kaldıysa üzerine kıvrılır 180 derecede üzeri kızara kadar yaklaşık yarım saat pişirilir.Borcam tepsilerin altı zor piştiği için ben fırının alt rafına koyup pişirdim.ılık ılık yemenizi tavsiye ederim soğuyunca mikrodalgada ıstabilirsiniz.

            AFİYET OLSUN..................

Hiç yorum yok: