5 Nisan 2012 Perşembe

BAKLAVA YUFKASI İLE BÖREK



        Bayram sabahı için yaptım bu böreği çıtır çıtır çok lezzetli oldu,yiyenlerde çok beğendiler.Peynirli yapmıştım cumartesi günü gelecek misafirlerim içinde kıymalısını yapmayı düşünüyorum.
       MALZEME :       baklavalık yufka
                            1 kase  tereyağ ve zeytinyağ karışımı
                            peynir,maydonoz
                           üzerine sürmek için 1 yumurta sarısı
     Yufkanın bir katı serilir ve yarım kaşık kadar yağ ile yağlanır ,üzerine ikinci kat yufka konur ve yağlanır aynı işlem 3. kat içinde tekrarlanır ve yufkanın kısa kenarına peynir konur ve katlanır tepsiye yerleştirilir.Tepsi dolana kadar işleme devam edilir.Börekler dörde kesilir ve üzerine kalan yağ fırçayla sürülür daha sonra yumurtanın sarısı sürülür ve susam serperek 200 derecede pişirilir.
       Böreğin tadı Kayseri de kuru börek dediğimiz böreğe çok benziyor ben akşam pişirip sabah kayınvalidemlere götürdüm tazeliğinden hiç bir şey kaybetmemişti denemek isteyenlere kolay gelsin diyorum.

           AFİYET OLSUN.................

Hiç yorum yok: