2 Nisan 2012 Pazartesi

PIRASALI ÇARŞAF BÖREĞİ



  Nihatet bugün fırsat bulup denemeyi çok istediğim çarşaf böreğini yaptım sonuç nefisti ama yapım aşaması ilk defa yaptığım için biraz meşakkatli oldu.Sanırım hamurunu biraz yumuşak yapmışım elle açma aşamasında biraz zorluk yaşadım kenar kısımları biraz kalın olunca içime sinmadi kalın yerlerini kesip çıkardım ,onlarıda bir beze haline getirip yeniden açtım .Hamuruda biraz fazla yapmışım sanırım 2 tepsi böreğim oldu.
                      
                    Sabah biraz araştırdım çarşaf böreğinin yapılışını bazıları mayasız bazıları ise mayalı yapmış bende en iyisi çok az maya koyarak yapıyım dedim iyide yapmışım üzeri çıtır çıtır ve yumuşacık oldu börekler.Yağla bekleyen hamurların incecik açılmasına beni çok şaşırttı.Biraz delindi ama yinede toparlayıp bu hale getirdim .Böreğin yapımında NİNOMUTFAKTAve MUTFAKGÜNCESİNDEN faydalandım iki tarifin karışımı bir tarif çıktı ortaya.


              İÇ MALZEMESİ :   3 bağ pırasa incecik doğrandı ve biraz zeytinyağda kavruldu içerisine tuz, pulbiber ve soğuyuncada 1 kase peynir karıştırdım.


              HAMURU :      1 su bardağı süt
                                       1,5 su bardağı ılık su
                                       2 yemek kaşığı sıvıyağ
                                       1 çay kaşığı kuru maya
                                       1 tatlı kaşığı tuz
                                       1 tatlı kaşığı şeker
                                       un

                                      arasına sürmek için 1 su bardağı zeytinyağ

          Bütün malzemeleri kullanarak ele yapışmayacak kıvamda hamur yoğrulur.Hamuru ben 8 parçaya ayırdım ,biraz büyük oldu ve açarken zorlandım arzu ederseniz 10 parçaya ayırabilirsiniz.Bezeleri tabak büyüklüğünde açıp aralarını bolca yağlayarak üst üste koydum 10dk kadar dinlendirdim.En alttaki üste gelecek şekilde hamuru çevirip bezenin birini yavaşca alıp elimle yavaş yavaş çekiştirdim incecik açıldı ama en uçlarını inceltemeyince oralarıda bıçakla kesip aldım .Açılan hamurun üzerine iç malzemesini serpiştirdim ve elimle yuvarlayarak rulo haline getirdim yuvarlak sararak tepsiye yerleştirdim.Üzerine kalan yağ ile yumurtayı çırpıp sürdüm 200 derecede önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirdim.

        Ben hamurları açma aşamasında altına herhangi bir bez sermedim yağlanmaması için ,mutfak tezgahının üzerinde yaptım.Tarifleriyle bana yardımcı oldukları için NİHAN'A VE ŞAZİYE'YE çok teşekkür ediyorum .Daha ayrıntılı tarif ve resimler için bu bloglardan yaralanabilirsiniz.


                      AFİYET OLSUN.............

Hiç yorum yok: