5 Nisan 2012 Perşembe

LORLU ÇİLEKLİ MUS PASTA



   SONUNDA TAŞINMA İŞLERİNİ BİTİREBİLDİM BLOKCUNU YENİ HALİNİ HİÇ BEĞENMEDİĞİM İÇİN BİR SÜREDİR TARİF EKLEMEK İSTEMEDİM VE YENİ BLOĞUMDA İLK TARİFİM.

 Pastayı doğum günü için yaptım oldukça değişik ve lezzetli bir pasta oldu tarifi daha öncede bir çok tarifini denediğim  http://yeturlalezzetkareleri.blogspot.com/  bloğundan aldım Lor peynirinide kendim .

   Pasta bekledikçe dahada lezzetli oldu çok hafif ve lezzetliydi sık yapılacaklar listesine girdi bile ...

    Pastanın yapılışını YETURLA LEZZET KARELERİNDEN olduğu gibi kopyalıyorum.

kesinlikle midede ekşime yanma yapmayan hem çok hafif hemde lezzetli hemde fresh bir lezzet…
mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum.yapımı hem çok kolay el oyalamıyor.sıcak havalarda hemen 15 dk. hazırlayıp dolapta 1 gün bekletmeniz yeterli…
ayrıca dolapta 3 gün kadarda durabiliyor lezzeti bozulmadan…
malzmeler:
1/2 kğ tatlı lor ……
2 poşet toz krem şanti
2 su bardağı soğuk süt
1/2 su bardağı pudra şekeri (şekeri damak zevkinize göre ilave edebilirsiniz)
1 poşet limonlu bitkisel jöle (ben çilekli jöle kullandım)
1/2 su bardağı kaynar su
1 limon kabuğu rende (ben kullanmadım)
1 limon suyu (ben kullanmadım)
tabanı:
1 paket burçak büsküi
1 yemek kaşığı erimiş tereyağı
sosu:
1,5 limon suyu
1 kaşık tozşeker
1/2 su bardağı su
1 paket tart jölesi 
üzerine 1 tane çok ince dilimlenmiş lime (yoksa normal limonda olur)

kepçeli kalıbımızın tabanına rondoda öğüttüğümüz büsküi ve yağ karışımını çorba kaşığının tersi ile bastırarak yayıyoruz.kenarları biraz yüksek ortası hafif ince olsun.
derin bir kabın içine tatlı lor,süt,kremşanti malzemelerini ekleyip el blendırı ile hiç pütür kalmayıncaya dek iyice çırpıyoruz.kıvamı krema görünümünde olucak.
blendırı çıkarıp el mikseri ile çırpmaya devam ediyoruz.
limon kabukları,limonsuyu ve pudra şekerinide ekleyip yüksek hızda bir kaç dk.daha çırpıyoruz.
kaynar suda limonlu jöleyi iyice eritip lorumuza ekleyip hiç bekletmeden mikserle çırpmaya devam ediyoruz.
lorlu musumuzu büsküilerin üzerine döküp pastamızı dondurucuya koyup 1 saat dinlendiriyoruz.parmak ucunuzla üst kısmını kontrol edin donmuşsa sosunu hazırlayabilirsiniz.
 tatlı lorlu limeli mus pasta
pastanın üzerine 1 dilim kesicek şekilde limeleri diziyoruz.
üzerine çırpıp pişirdiğimiz jölemizi kaşık ile yavaş yavaş gezdirerek döküyoruz.bu şekilde dolaba alıp 1 gün iyice dinlendiriyoruz.

 
BEN PASTAYI ÇİLEKLİ YAPTIĞIM İÇİN ÇİLEKLİ JÖLE KULLANDIM ÜZERİNE DE ÇİLEK DİZDİM VE JÖLE SÜRDÜM.


Hiç yorum yok: